111 עולים חדשים מאתיופיה שנחתו היום בנמל התעופה בן גוריון בטיסה מיוחדת של הסוכנות היהודית, יזכו להגשים את חלומם ולהתאחד עם קרוביהם בישראל אחרי שנים ארוכות של המתנה. 

עם הגעתם ארצה, התקבלו העולים בנתב״ג על ידי יו"ר הסוכנות היהודית, אלוף במיל' דורון אלמוג, שאמר: "אני מקבל בברכה את העולים החדשים שהגיעו היום לארץ בטיסה מיוחדת של הסוכנות היהודית, כשהם מלווים על ידי יו״ר חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית מארק וילף. זהו ביתם של העולים ואנחנו מחבקים אותם ופועלים להבטיח את שלומם. אני שולח חיזוק לכוחות הביטחון ומברך אותם על פעולות משמעותיות לסיכול הטרור ולהגנה על אזרחי המדינה. יחד עם העולים החדשים נבטיח את המשך התפתחות המדינה, כתף אל כתף נוסיף ונבנה״.
  
קבוצת העולים מגיעה ארצה במסגרת מבצע ״צור ישראל״ שיצא לדרך בדצמבר 2020 מתוקף החלטות הממשלה באוקטובר אותה השנה. בשלב הראשון של המבצע שהסתיים במרץ 2021 עלו כ 2,000 ממתינים. השלב השני של מבצע "צור ישראל" יצא לדרך ביוני 2021 ובמסגרתו החלה עלייתם של 3,000 עולים נוספים.
 
את מבצע צור ישראל מובילים משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית שמכינה את העולים מאתיופיה לקראת העלייה ארצה, בתיאום עם משרד העלייה והקליטה ובשיתוף עם משרד הפנים, משרד החוץ ומשרד הבריאות. המבצע פועל בסיוע תרומות של הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה, קרן היסוד, הקרן לידידות, השגרירות הנוצרית, וידידי ישראל מקוריאה אשר התגייסו לסייע למבצע העלייה הגדול.

יו"ר חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית, מארק וילף, עמד בראש משלחת מיוחדת של מנהיגים ומשפיענים אשר ליוותה את העולים החדשים במסעם מאתיופיה לישראל: ״הנחיתה בישראל יחד עם העולים החדשים מאתיופיה היא רגע עוצר נשימה שמזכיר לנו עד כמה אנו בני מזל שיש לנו את מדינת ישראל כמולדת וכמקלט בטוח. הגעתם של העולים החדשים לחייהם החדשים בישראל מגלמת את המסירות של הסוכנות היהודית לתפקידה ההיסטורי והבלתי מתפשר למען העם היהודי, בכל מקום שבו יהיו".

יו״ר חבר הנאמנים של הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה ג'ולי פלאט: "אני שמחה בשמחתם של העולים האלה כי הרגע הזה הוא התגשמותה של 'התקווה' האישית שלהם, התקווה שלא התייאשו ממנה כל כך הרבה שנים שיום אחד הם יגיעו לארץ ישראל. זוהי זכות אמיתית לשתף פעולה עם הסוכנות היהודית בסיוע למסע העלייה של העולים ובקליטתם בצעדיהם הראשונים במולדת היהודית. המחויבות שלנו במשך עשרות שנים לעלייה מאתיופיה היא חובה שאנו בפדרציות היהודיות גאים עד מאד לבצע״.
 
קבוצת העולים שנחתה היום מצטרפת ליותר מ-95,000 עולים מאתיופיה שעלו ארצה בסיוע הממשלה והסוכנות היהודית מאז הקמת המדינה.