כאות תמיכה בתושבי הדרום, בהובלת מנכ"ל משרד ראש הממשלה, התכנס היום (חמישי) פורום המנכ"לים בעיר אשקלון.

בהמשך למדיניות רה"מ בנימין נתניהו ביחס ל״הסרת חסמים בשטח״, מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי כינס מוקדם יותר בעיר אשקלון את פורום המנכ"לים בסימן חיזוק, פיתוח ומיגון הדרום. מנכ"לי משרדי הממשלה התכנסו בעיר אשקלון לאות הבעת תמיכה בתושבי הדרום, ונפגשו עם ראש העיר תומר גלאם.

תחילה קיבלו המנכ"לים סקירה ביטחונית בשיתוף נציגי המל"ל וראש רח"ל, וכן דנו בהיערכות משרדי הממשלה בחירום. לאחר מכן, הפורום דן באתגרים והחסמים הקיימים במטרה לקדם תכניות תמיכה, פיתוח, חיזוק ומיגון יישובי הדרום בכלל והעיר אשקלון בפרט. כחלק מהדיון ובעזרת מנכ״ל משרד האוצר, הושגה פריצת דרך בשחרור חסמי בינוי (תמ"א 38) באמצעות מציאת דרכי מימון עבור דירות שאינן ממוגנות.

את היום המנכ"לים סיימו בסיור בחברת קצא"א בעיר אשקלון. במהלך הביקור התרשמו מנכ"לי משרדי הממשלה, ממתקניה האסטרטגים של קצא"א ומפעילותה בשמירה על הביטחון האנרגטי של מדינת ישראל ועל מחויבותה של החברה ועובדיה בשגרה ובחירום, לשמירה על תפקודו של משק האנרגיה במדינת ישראל.

כמו כן, ביקר המנכ״ל יחד עם מנכ״ל משרד הבריאות ויחד עם מנהל בית החולים, הפרופ׳ חזי לוי, בחדר המצב בבית החולים ברזילי באשקלון, וראה כיצד ההערכות למעבר לחרום מבוצעת ביעילות רבה למתחמים הממוגנים לצורך המשך מתן שרותי רפואה. בנוסף, ציין מנהל בית החולים את צורכי המיגון למחלקות נוספות.