מדי סוף שבוע מאות ישראלים מהדרום, יהודים ובדואים מגיעים לבלות בחוות ודחאן, מתחם אירוח בדואי שכולל בתחומו אוהל הסעדה עם מאכלים בדואים מסורתיים. המתחם נמצא בשטח פתוח על כביש 6 בסמוך לעיר רהט כבר למעלה מ-20 שנה אך אתמול (רביעי), בית משפט השלום בבאר שבע הודיע לחסן אלטורי, הבעלים של המקום כי הוצא צו הריסה מלא למתחם שפעל לאורך השנים ללא היתרים ורישיון עסק, בנוסף הוא קיבל קנס כספי על סך 200 אלף שקלים זאת במסגרת ההסדר המשפטי.

ירו מטווח קצר: ארבעה תושבי רהט מואשמים ברצח ילד בן 11
במהלך פעילות משטרתית: תושב רהט נעצר בחשד למעורבות באירוע ירי בעיר

גורם המאורע בפרטים סיפר ל"מעריב" כי "אלטורי קיבל קנס מנהלי, אך הוא החליט לערער לבית המשפט. השטח מיועד למתחם מסחר ותעסוקה בעיר רהט. יש חוק במדינה וצריך לפעול לפיו. אם הוא רוצה לפעול, שיפעל כמו כל עסק אחר בצורה חוקית. יש משילות בנגב".

נכון להיום, המקום ממשיך לפעול כרגיל כאשר בית המשפט השהה את צו הפסקת השימוש עד לחודש אוקטובר. בעמוד הפייסבוק שלהם נכתב כי "לרגל חג השבועות, החווה תהיה פתוחה בבוקר ועד אחרון המבקרים".  עו''ד ד''ר קייס נאסר, שותף במשרד מ. פירון שמייצג את אלטורי אמר: "חוות ודחאן, היא מקום פשוט מאוד לאירוח כפרי מסורתי. מדובר באוהל מעץ ובד שתחתו מתאספים ערבים ויהודים בימי שישי ושבת בלבד לאכול אוכל ערבי מסורתי. קיום המקום חשוב להידוק היחסים בין ערבים ויהודים במיוחד בתקופה הזו". 

הוא הוסיף כי "במקום שהמדינה תתמוך במקום ותעזור לבעלים להסדיר אותו המדינה פועלת להריסתו. המדינה איימה גם להטיל עליו קנס של כמליון ש״ח. קיבלנו אתמול אורכה מבית המשפט לחמישה חודשים ואנחנו ננצל אותה לשם הסדרת המקום, ואני קורא לכל אדם שדו קיום בין ערבים ויהודים חשוב לו לתמוך ולעזור להמשך פעילות המקום היפה והחשוב הזה".