הצעיר הישראלי שלום רוטבן, שעקבותיו נעלמו ב-1 במאי 2021, אותר היום (חמישי) בבית חולים בירדן, כשהוא בריא ושלם. במשך למעלה משנתיים רצופות לא היה ידוע מה בגורלו של רוטבן, והיה חשש כבד לחייו. השבוע, בתום שנתיים של היעדרות, קיבל צוות יחידת הכלבנים שיחת טלפון מגורם בירדן, שאישר את זהותו והצביע על מיקומו.

"אין לתאר את ההתרגשות, השמחה והדמעות שפרצו גבולות, כאשר הבן נפל על צוואר אימו", נמסר מדוברות יחידת הכלבנים. "היא הרגישה 'כאילו נולד מחדש'. מכאן אנו למדים שתמיד יש תקווה. אנו אומרים זאת בכל חיפוש אחרי נעדרים, גם כאשר חולף זמן רב מיום היעדרם".

הכוחות, יחד עם בני משפחתו והנציגות הישראלית בירדן, החלו במסע אל עבר רוטבן, שאותר במדינה על ידי סטודנט בדואי, עד למפגש המרגש בשטח ירדן. בתום הפעילות, צוות יכ"ל יחד עם שלום רוטבן ובני משפחתו שבו לגבולם.

יחידת הכלבנים יחד עם שלום רוטבן ומשפחתו (צילום: יחידת הכלבנים)
יחידת הכלבנים יחד עם שלום רוטבן ומשפחתו (צילום: יחידת הכלבנים)

כמאל דיב אלטלקאת, סטודנט לסיעוד בירדן מערערה בנגב, סיפר ל"מעריב": "היה לי מבחן אז הגעתי לבית החולים בשעה מאוד מוקדמת, פתאום מנהל המחלקה שאל אותי אם אני יודע עברית, אז עניתי שכן. לפתע הביאו אדם, הוא לא דיבר בכלל אמרו לי שאין לו דרכון ושום פרט מזהה. בהתחלה הוא לא ענה לי, אז כתבתי הכל על מחברת ואז הוא התחיל לכתוב גם. ביקשתי שיכתוב מספר טלפון שהוא זוכר, חייגתי ואמא שלו ענתה לי, שלחתי לה תמונות והיא אמרה שזה הבן שלה ואז התקשרתי בוידאו, היא בכתה המון, זה מצד אחד מקרה לא פשוט וגם מרגש. הרגעתי אותה שהכל בסדר. אחרי חצי שעה הגיעו חברים נוספים דוברי עברית שעזרו לי".

כמאל דיב אלטלקאת (צילום: באדיבות המצלם)
כמאל דיב אלטלקאת (צילום: באדיבות המצלם)

שיחת הוואטסאפ של כמאל דיב אלטלקאת ואמו של שלום רוטבן (צילום: פרטי)
שיחת הוואטסאפ של כמאל דיב אלטלקאת ואמו של שלום רוטבן (צילום: פרטי)

במקביל, במהלך הימים האחרונים טיפלה קונסולית ישראל ברבת עמון, גלי יצחק, בתיאום עם המחלקה לישראלים בחו״ל במשרד החוץ בירושלים בהשבתו לישראל של האזרח הישראלי. הקונסולית בנציגות פעלה באופן אינטנסיבי והדוק מול הרשויות המקומיות ובתיאום עם ארגונים ישראלים נוספים לטובת שחרורו של הבן מביה״ח עוד בטרם כניסת החג, על מנת שיוכל לשוב לחיק משפחתו אחרי השנתיים בהם היה נעדר.

בשנת 2021, בהודעה על היעדרותו, ציינה המשטרה כי רוטבן נראה בפעם האחרונה בקריית מלאכי. בתחילת יוני סיפרה אחותו רחלי לרשת 13 כי הוא היה מוכר כפוסט-טראומתי אחרי ששהה סמוך לנפילת רקטה במבצע עמוד ענן. הרקטות שנורו במהלך מבצע שומר החומות הציפו בו מחדש את הטראומה.

עוד נמסר מיחידת הכלבנים כי הם "מבקשים להודות ללשכת ח''כ יצחק פינדרוס מיהדות התורה וללשכת השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שסייעו גם הם בהשבתו של הנעדר שלום רוטבן לישראל".