חייו של ילד בן 10 ניצלו אתמול בזכות ערנות ותגובה מהירה של מציל בבריכת השחייה עמישב בפתח תקווה. סמוך לשעה 20:20 בערב, כשבמקום שהו עשרות מתרחצים, הבחין המציל בבריכה בצללית שנמצאת בקרקעית המים העמוקים. תוך שניות הוא זינק פנימה ומשה מקרקעית הבריכה ילד בן 10 שהיה על פי הדיווח מחוסר הכרה.

המציל, בעל הכשרה רפואית, ביצע עיסויים לילד עד שהחזיר לו דופק ונשימה, ובמקביל הוזעק למקום צוות נט"ל של מד"א. עוד לפני הגעתם שבה ההכרתו של הילד, בדיקת אישונים יצאה תקינה אולם הוא נראה מטושטש ומבדיקה עלה כי אין לו אירועים דומים מהעבר. הוא פונה למרכז שניידר לרפואת ילדים בפ"ת. האירוע עורר בהלה בקרב המתרחצים בבריכה ויצר דרמה, כשכולם מדברים על נס.

כבר החל משעות הערב המאוחרות יותר התפתח שיח בקבוצת ווטסאפ שבה טענו תושבים כי הם מודים לאל שבמקרה האמור קפץ לבריכה אותו מציל, שכן במשמרות אחרות אירוע כזה היה מסתיים בטרגדיה, תוך שהם מציינים: "המצילים האחרים יושבים עם הניידים שלהם והלפטופ ופחות ערים למה שקורה בבריכה. ילדים קטנים משחקים במים העמוקים, לא בטוח שכולם יודעים לשחות והתוצאה יכלה להיות טרגית. ערנו על כך מספר פעמים אולם לא זכינו למענה ראוי וחבל. האירוע הזה אמור לעורר את כל הנוגעים בדבר, בעיקר אלו הקשורים להנהלת הבריכה. אין מקום להיאחז במזל שהאיר פנים במקרה הזה", כותבים התושבים בחלופת ההודעות בעקבות האירוע.

מדוברות העירייה נמסר "אמש ארע אירוע טביעה שקטה בבריכת עמישב - הדר גנים, ולאור עירנותו של המציל, אשר פעל בהתאם למצופה, נמנע אירוע טראגי. יצויין כי המצלים העובדים בשירות מקפ"ת עומדים בהסמכות הנדרשות ובהנחיות הקפדניות שמטרתן להציל חיים. בנוסף, מתבצעות בקרות שוטפות על עבודת המצילים במגוון אמצעים ובאופן בלתי מתפשר. אנחנו מאחלים לילד התאוששות מהירה ובריאות איתנה".