המלחמה על חיי רוני השועלה: בתחילת אפריל הבחין מטייל שהגיע ללטרון בגורה קטנה שמייללת ללא הרף. הוא התקשר לעמותת למען חיות הבר, אסף לבקשתם את הגורה והביאה למרפאתה במושב אלישמע, סמוך להוד השרון.

מיד עם הגעתה, הבחינו העובדים כי ראשה נפוח מאוד ועיניה בולטות. תופעה זו נקראת הידרוצפלוס, או מיימת הראש - מצב רפואי מסכן חיים, אשר בו בעיית ניקוז גורמת להצטברות נוזלים במוח ולעלייה בלחץ התוך־גולגלתי. אצל תינוקות וגורים, שעצמות הגולגולת שלהם עדיין אינן מאוחות, הראש מתרחב בגלל הלחץ.

אנשי העמותה התייעצו עם אנשי מקצוע, ולתדהמתם רובם המליצו להמית את הגורה, משום שהיא צפויה למות בלאו הכי עד גיל שמונה שבועות. אביהוא שרווד, מייסד עמותת למען חיות הבר, סירב לקבל את התשובה הזו. "אם ייוולד לכם ילד עם בעיה כזאת, תוותרו?", הוא שאל אותם, ואכן הוחלט בעמותה לתת לשועלה טיפול שמקובל לתת לילדים. "לשמחתנו הרבה, כבר בבוקר המחרת הלחץ התוך־גולגלתי ירד מעט, והשועלה הפסיקה ליילל מכאב. הטיפול נמשך שבועיים, ויש שיפור ניכר במצבה, הראייה שלה חזרה, והיא אוכלת בעצמה. היא אפילו קופצת ומשחקת".

בעמותה קראו לגורה הלוחמת בשם רוני, ובמהלך כל הטיפול בה מצבה מנוטר על ידי ד״ר עידו צורי, וטרינר לחיות אקזוטיות ופרופסור לזואולוגיה.
"רוני עדיין לא יצאה מכלל סכנה, ואנחנו עם אצבע על הדופק כל הזמן, אבל אופטימיים. אנחנו מקווים שבקרוב נוכל לפרסם סרטון שחרור שלה חוזרת לטבע הישראלי", אומר שרווד.

העמותה פועלת בהתנדבות מלאה, ומתקיימת מתרומות בלבד, אותן אפשר להעביר באתר העמותה או בנייד/וואטסאפ המרפאה שלה במספר: 054-5203071.