שר המשפטים יריב לוין פרסם היום (שישי) הודעה בחשבון הפייסבוק שלו, והתייחס לרפורמה המתוכננת במערכת המשפט, לאחר הדרמה בכנסת השבוע, כאשר ח"כ קארין אלהרר נבחרה כנציגת האופוזיציה בוועדה למינוי שופטים, ובצל הודעת ראשי מפלגות האופוזיציה כי לא ימשיכו בשיחות המתנהלות בבית הנשיא. 

יריב לוין: "בחירת השופטים נעשית בדרך לא ראויה, דוחפים את הרפורמה"
לפיד טוען: זו ההבטחה שקיבלתי מ"המורדים" בליכוד

לוין כתב: "בתום שבוע קשה, אני נחוש מתמיד להמשיך ולעשות הכל כדי להעביר את הרפורמה הנחוצה לתיקון מערכת המשפט. תודה לכולכם על התמיכה החשובה במהלכים שאני מוביל למען מערכת משפט צודקת".

ח"כ חילי טרופר ('המחנה הממלכתי') הגיב לדבריו של לוין: "מוטב שאת הנחישות יפנה שר המשפטים כדי לחבר מחדש את העם שלנו. ישראל צריכה עכשיו הסכמות רחבות ומעט שקט, ולא מהפכה משפטית חד צדדית".

ממטה המאבק נמסר בתגובה: "לוין הכריז היום בשנית מלחמה כנגד הדמוקרטיה הישראלית. הוא גזר בדבריו היום העמקה של המשבר הכלכלי והעמקת הקרעים בעם. הפנטזיות הדיקטטוריות של לוין יפגשו בעם ישראל שנחוש לשמור על ערכי מגילת העצמאות - שוויון וחופש. קוראים לציבור הרחב לצאת מחר בהמוניו לקפלן ולמוקדי המחאות ולהבהיר ללוין ולנתניהו שדיקטטורה לא תהיה במשמרת שלנו".

ממחאת המילואימניקים 'אחים לנשק' נמסר: ״לוין מקשקש בנתניהו, ולא יניח למערכת המשפט עד שתפורק. במילותיו הוא שופך דלק על המחאה שבלמה את ההפיכה המשטרית עד כה, ומבעיר את האש שתעצור את הסכנה הקיומית שבפירוק מערכת המשפט״.

כזכור, נציגת האופוזיציה ח"כ קארין אלהרר נבחרה ביום רביעי האחרון לוועדה לבחירת שופטים ברוב של 58 מול 56 מתנגדים. מנגד, נציגת הקואליציה ח"כ טלי גוטליב, שסירבה להסיר את מועמדותה למרות שהקואליציה החליטה להסיר את כל המועמדויות כדי לדחות את ההצבעה בחודש, לא נבחרה מאחר ו-59 התנגדו מול 15 שתמכו. 

לאחר ההצבעה, אמר יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ: "מה שקרה כאן היום – הוא שראש הממשלה החליט ללכת נגד המדינה. בחמש מילים: בנימין נתניהו נגד מדינת ישראל. ניסה ונכשל. אני מברך את חברי הכנסת האחראים שהביאו לבחירה הנכונה. אני מבקש לברך את קארין אלהרר שנבחרה לנציגה בוועדה לבחירת שופטים ואת פנינה תמנו שטה שנבחרה לנציגה בוועדה לבחירת דיינים. אני בטוח ששתיהן יעשו עבודה מצוינת".