אמה, אחותה של אליזבת צורקוב שנחטפה בעיראק, סיפרה הבוקר (חמישי) בריאיון ל"מעריב" על הגילוי הקשה: "היינו בקשר יום יומי, דיברתי איתה יום לפני שהיא נחטפה. שיחה הכי סטנדרטית שיש ואז למחרת שמתי לב שהיא לא ענתה לי להודעה. היא תמיד עונה כשאני שולחת לה סרטון של הילד שלי וכשהיא לא ענתה, הבנתי שמשהו לא בסדר".

החטיפה בדרך הביתה והחשש מהעברה לאיראן: כל מה שידוע על הישראלית בעיראק
ביקרה שם בעבר והגיעה למשימה אקדמית: פרטים חדשים על חטיפת הישראלית בעיראק

האחות סיפרה כי "היא עוסקת בחקר תנועות פוליטיות במזרח התיכון, בדרך שבה אנשים פשוטים מבינים את המציאות הפוליטית שבה הם חיים. אין לזה תחליף מהשטח, חייב קשר ישיר לאנשים הרגילים. זום זה משהו שרחוק מאוד מהחיים של התושבים בעיראק, רוב האנשים אין להם גישה לזה, רק לאליטות. היא השתכנעה שאין דרך אחרת לבצע את המחקר הזה".

"עוברים עלינו ימים מאוד קשים", הוסיפה. "זה לא שביום אחד הודיעו לנו שחטפו אותה. לקח זמן להבין מה קורה. מי נגד מי. אני עומדת בקשר רציף עם הגורמים בישראל. זאת חוויה קשה ומזעזעת, אני לא מאחלת לאף אחד את הלילות חסרי השינה שעוברים עליי".

אתמול חשף עיתון "הניו יורק טיימס" פרטים חדשים אודות חטיפתה של צורקוב בעיראק. על פי הדיווח, צורקוב נחטפה בסוף מרץ לאחר שיצאה מבית קפה בשכונת קראדה בעיר. נכון לעת עתה, לא ידוע מי חטף אותה אולם היא מוחזקת בידי המליציה השיעית "כתאאב" של חיזבאללה.

צורקוב הגיעה בחודש ינואר לעיראק עם דרכון רוסי כדי לבצע מחקר אקדמי. משפחתה אישרה כי נחטפה תוך כדי מחקר עבור הדוקטורט שלה. ב"ניו יורק טיימס" נכתב כי החטיפה העלתה חשש שצורקוב תועבר לאיראן, אך אין סימן שהדבר קרה. הפרשה, כך נכתב, מדגישה את הבעיה של שלטונות עיראק: לחלק מהארגונים שהפכו לכוחות הביטחון העיראקיים, יש קשר הדוק יותר לאיראן, וגורמי ביטחון אומרים כי "גדודי חיזבאללה" הוא הבולט שבהם.