החקיקה במסגרת הרפורמה במערכת המשפט נמשכת: לאחר שאושרה בוועדת החוקה, חוק ומשפט, הכנסה דנה הלילה (שני) בהצעת החוק לצמצום עילת הסבירות, והצביעה על החוק בקריאה ראשונה. לאחר דיון סוער, החוק עבר בקריאה ראשונה ברוב של 64 ח"כים נגד 56 ח"כים.

הדיון הסוער בכנסת החל לאחר שיו"ר ועדת החוקה, חבר הכנסת שמחה רוטמן, הציג את הצעת החוק. רוטמן אמר כי "הצעת החוק הזו שהוכנה בוועדת חוק ומשפט היא הצעה מאוזנת, אחראית, וגם שונה באופן משמעותי ממה שאולי היה צריך לחוקק". חברי האופוזיציה מצדם תקפו בחריפות את חברי הקואליציה, כשחבר הכנסת יאיר לפיד עלה לנאום ואמר: "מה זה קשור לפרנסה של אזרחי ישראל? מה זה קשור לביטחונם של אזרחי ישראל? מה זה קשור ליחסים שלנו עם העולם? יש בינינו הסכם, ואתם מפרים אותו היום?".

חבר הכנסת בני גנץ הצטרף לדבריו של לפיד: "כדור השלג הזה שמתחיל להתגלגל כאן היום יגדל, יצבור תאוצה וירמוס את המדינה כולה, אם לא נעצור אותו עכשיו. המשמעות של החוק שאתם מבקשים להעביר פה היום היא תחילתו תהליך מסוכן, של הסרת מגבלות מהשלטון ומחיקת הביקורת השיפוטית".

חברי הכנסת של האופוזיציה בדיון על צמצום עילת הסבירות (צילום: מרק ישראל סלם, פול)
חברי הכנסת של האופוזיציה בדיון על צמצום עילת הסבירות (צילום: מרק ישראל סלם, פול)

בתוך כך, מובילי המחאה יקיימו מחר "יום שיבוש" לאומי נוסף. במסגרת המחאות, יערכו הפגנות במאות מוקדים ברחבי הארץ וצפויים שיבושי תנועה רבים. במחאות ייקחו חלק בין היתר, גם ההייטקיסטים וגם חברי לשכת עורכי הדין. במסגרת "יום השיבוש", המחאות יחלו כבר בשעה 6:30 בבוקר, ויימשכו עד שעות הערב. בשעה 11:00 תתקיים הפגנת ההייטקיסטים בסמוך למתחם שרונה בת"א, בשעה 16:00 צפויה להתקיים מחאת ענק בנמל התעופה בן גוריון, ובשעה 20:00 יימשכו צעדות ושיירות בערים רבות ברחבי הארץ.