מחזה קשה בבאר שבע: כתובות נאצה רוססו היום (רביעי) על בית כנסת בשכונת ב' בבאר שבע. על קירותיו של הבית הכנסת נכתב "דת זה רעל", ו"די להדתה". 

כתובות נאצה ניאו-נאציות התגלו בפתח תקווה
כתובות נאצה רוססו על בית כנסת בצפון לונדון

אלירן אוחיון, שגדל בעיר, שיתף בתחושותיו הקשות: "חברים חברות, ימים קשים וסליחה שאני מוסיף על קושי אבל נשבר לי הלב. ראיתי את זה ודמעות זלגו מעינייי. היום ריססו על בית הכנסת בו גדלתי ('בית אל' בשכונה ב, באר שבע) וגם על בית הכנסת הצמוד ('ישראל הצעיר') כתובות גרפיטי של שנאה".

עוד הוסיף: "זה שובר לי את הלב גם בגלל הערך הסנטימנטלי של המקום אבל גם בגלל שאני יודע מה היא הרוח המהלכת בבית הכנסת הזה שסבא שלי אליהו ז"ל נמנה על מקימיו: קהל של מבוגרים מסורתיים יוצאי מרוקו שמלאים באהבת ישראל ואהבת אדם. זה בית כנסת שבו ערימת כיפות בכניסה, שבו העין אף פעם לא צרה.  

כמו כן, סיפר אוחיון על האנשים שנוהגים להתפלל במקום: "ראיתי את המתפללים הללו מאחלים חג שמח בפסח גם כאשר סטודנטים שתו בירה מחוץ לכותליו, מברכים בשבת שלום גם כאשר הם שומעים מוזיקה בפארק שהוקם מחוץ לבית הכנסת (פארק הסופרים). איזה אנשים יש שם, אני אפילו לא יכול לתאר לכם. הם כל מה שטוב ויפה כאן והם עושים זאת בצניעות ואמונה תמימה. הכתובות הללו הכניסו בי עצב נורא, פשוט עצב נורא".

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]