ארגוני המחאה הודיעו היום (חמישי) כי ביום שני הקרוב, 17.7, יתקיים יום התנגדות נוסף, וכי במהלך כל השבוע צפויות פעולות שיבוש נוספות. זאת, לטענתם, בעקבות החרפת והתקדמות החקיקה במסגרת הרפורמה המשפטית.

המארגנים הדגישו כי "רגע האמת מתקרב" וקראו ליו"ר ההסתדרות הכללית, ולראשי המשק מכלל הסקטורים, להודיע על השבתה כללית ולהצטרף ליום ההתנגדות, ובכך "להכריח את הממשלה לעצור את החקיקה ההרסנית".

ממארגני יום ההתנגדות הלאומי נמסר: ״נתניהו וממשלת חורבן הבית מקרבים את ישראל לתהום. המחירים העצומים בתחומי הביטחון, הכלכלה, היחסים הבינלאומיים והקרע בעם כבר ברורים. מול כל הנזקים האלה רק האזרחים והאזרחיות ברחובות יכולים להציל את הדמוקרטיה הישראלית. זה הזמן להחרפת ההתנגדות, כדי שהבית לא יתפורר״.

כזכור, במהלך "יום השיבוש" השבוע שחל ביום שלישי התרחשו הפגנות וחסימות כבישים במוקדים רבים ברחבי הארץ במחאה קידום החוק על ביטול עילת הסבירות. במהלך המחאות, מפגינה נפצעה בראשה מפגיעת מכת"זית בכביש 1 ופונתה במצב קל לבית החולים הדסה עין כרם. עשרות מפגינים אחרים נעצרו בפעולות המחאה ברחבי הארץ. 

בתוך כך, ועדת החוקה שבה גם הבוקר לצורך הכנת הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות לקריאה שנייה ושלישית, זאת לאחר שהמשנה ליועצת המשפטית לממשלה כינה אותה אמש "הצעה קיצונית ביותר".