מנכ"ל חברת החשמל, מאיר שפיגלר, התראיין היום (חמישי) בתוכנית "איפה הכסף" ברדיו 103FM ומסר מסרים מרגיעים לגבי איום הפסקת החשמל לאור גל החום הכבד. 

ארגוני המחאה הודיעו: יום התנגדות נוסף יתקיים בשני הקרוב

בתחילת דבריו אמר: "עברנו את ה- 14,400 מגה וואט. אנחנו נמצאים במצב שיחידות הייצור נמצאות בייצור שנותן מענה לכל צריכת החשמל של כל תושבי המדינה. גם באותה נקודה שבה הצריכה היא מקסימלית, עם עודף שנותן לנו מרחב ביטחון, כך שכולם להמשיך לתפקד באופן שוטף ולא להתעסק בסוגיית חסר החשמל".


"הפקתם לקחים מהסיבוב הקודם, אך צפוי כי החום מחר יקפוץ לשיא חדש, אתה מעריך שתצליחו לספק את כל התצרוכת?" נשאל. על כך השיב: "לא יהיו הפסקות חשמל, חברה 'נגה' היא זו שעל פי הערכות קובעת מה היקף הייצור שצריך להיות מנת חלקנו. אנחנו נמצאים עם מרווח ביטחון גדול מאד בין יכולת הייצור לבין הצריכה שעתידה להיות בכל הימים שאנו עומדים בפתחם. כך שלא צפויה בשום פנים ואופן סיטואציה שבה אנשים יצרכו חשמל יותר ממה שניתן לייצר".


בנושא הבטחת אספקת חשמל תקינה השיב: "הפקנו לקחים והסקנו מסקנות. אנחנו נמצאים בתיאום מלא מול חברת 'נגה', וגם עם משרד האנרגיה. אחת ליום אנחנו עורכים שיח אודות המצב ומה שצפוי להיות ביום שלאחר מכן, כך שאנחנו מוכנים". לגבי הייצור, יחידות הייצור המתוקנות בארץ, לא רק של חברת החשמל, אלא גם של כל היצרנים הפרטיים, כולל הייצור באמצעות קרני השמש – בהחלט נותנות מספיק אנרגיה. ישנו מספיק הספק שייתן מענה לצריכה מוגברת של חשמל בקרב כל תושבי המדינה. אנו נמצאים במרחב מספיק בטוח בין צריכה מרבית לבין יכולת הייצור של התחנות".

מאיר שפיגלר (צילום: יוסי וייס)
מאיר שפיגלר (צילום: יוסי וייס)


בהמשך נשאל האם חברת החשמל מפעילה גם תחנות המבוססות על פחם. "בהחלט.", הגיב. "בהתאם לצורך. אלו תחנות ייצור פעילות. עדיין לא השלמנו את ההסבה של כל התחנות מייצור באמצעות פחם לייצור באמצעות גז. אך אנחנו עתידים לסיים את המלאכה בנושא הזה בסוף שנת 2025. עד אז, כל תחנה שמייצרת חשמל באמצעות פחם, ובכל זאת נדרשת לספק אנרגיה לתושבי מדינת ישראל, בהתאם להנחיות 'נגה' נפעיל אותה".


בסיום הראיון נשאל בדבר השמועות לחזרתו לביטוח לאומי. שפיגלר השיב:"אני עובד חברת החשמל, אמור לשרת את כל תושבי מדינת ישראל בתחום הזה. וזה מה שאני עושה".