השיטה של עמותת "כולנו למען כולנו" היא פשוטה. אוספים ילדים ובני נוער מהרחוב כדי להרחיק אותם ממעגל האלימות והפשע ולהשתתף בפעילות חברתית-קהילתית לאיסוף מזון ומוצרים חיוניים עבור נזקקים. הנערים והנערות מקבלים כלים חיוניים להצלחה ועצמאות, ולומדים כיצד ליצור תקשורת בין אישית, איך לשכנע, לנהל עובדים, לבנות גאנט, לגייס מתנדבים, לטפל בהתנגדויות ועוד.

העמותה חרטה על דגלה את הסיוע החברתי-קהילתי, הטומן בחובו צמצום פערים בחברה הישראלית, קבלת האחר והשונה ומתן גב תזונתי לאוכלוסיות חלשות, נוער בסיכון, ניצולי שואה ועוד.

"בזכות הפעילות בעמותה התרחקתי מפשע ואלימות שיאפיינו את חיי כנער. בעזרת הכלים שקיבלתי מכולנו למען כולנו לא רק שהצלחתי לסיים בגרות, דבר שילד נראה לי חלום, אלא להתגייס לצה"ל, שם זכיתי להכרה כחייל מצטיין. בניגוד לעמותות אחרות שתורמות לנזקקים, בכולנו למען כולנו, הדגש הוא גם ובעיקר על התרומה שמקבלים המתנדבים בעמותה עצמה. יש פה פטנט גאוני שהלוואי ועוד גופים רבים יאמצו", מספר משה יוחנוב, מתנדב בעמותה לשעבר.

בפעילות העמותה שותפים תלמידי תיכון במסגרת תעודת בגרות חברתית, סטודנטים במסגרת מלגות שונות, נערות ונערים, שמגיעים לאחר שעות הלימודים בהתנדבות מלאה וללא תמורה, וכן אזרחים, המעניקים ממרצם ומזמנם כדי לסייע לצמצום הפערים הסוציו-אקונומיים בחברה הישראלית.

את העמותה הקים המתמודד לראשות עיריית קריית גת, יגאל וינברגר, מיד לאחר שחרורו מצה"ל, לפני כמעט 20 שנה. את הרעיון שאב מחייו שלו, כמהגר שחווה מצוקה ומכיר את העוני בעיר והאופי של השכונות וההתמודדות בהן. העמותה החלה ביוזמה מקומית בקרית גת אבל במהלך השנים הצליחה להרים פרויקטים לאומיים ולפני כשנה אף להשתתף בסיוע ההומניטרי לאוקראינה.

יגאל וינברגר (צילום: כולנו למען כולנו)
יגאל וינברגר (צילום: כולנו למען כולנו)

בשנת 2020, בתחילת הקורונה, כשהמשבר והפאניקה היו בשיא, העמותה יזמה מענה הולם במטרה להדביק את הביקוש הגובר למסכות בד. העמותה העסיקה תופרות שהועסקו מסביב לשעון וייצרו כ-200 אלף יחידות של מסיכות. בהדרכת משרד הבריאות ובאמצעות התשתית האנושית של העמותה, הוקם מערך ביקורת שבדק כי המסכות עומדות בתקנים המחמירים של המאבק בקורונה.

באפריל 2022, כחודש לאחר הפלישה הרוסית, בעקבות פנייה של הרב הראשי לאוקראינה, משה ראובן אסמן, הקימה "כולנו למען כולנו" מרכז לוגיסטי בקייב ונשלח ציוד שנתרם בישראל, ביגוד, טואלטיקה, משחקים לילדים ומוצרים בסיסיים, עבור חלוקה לפליטים באוקראינה.

ארבעה חודשים מאוחר יותר הגיע יגאל וינברגר לקייב וארגן באמצעות אירוע לילדים אוקראינים. יגאל ניצל את קשריו וידיעת השפה הרוסית וגייס כוכבי ילדים אוקראינים לטובת הופעות בפני הילדים במרכז קייב.

״נולדתי וגדלתי בעיר קריית גת, והתמודדתי עם אתגרים לא קלים. לאחר שחרורי מהצבא הקדשתי את כל כולי לאותם נערים ונערות הזקוקים לאוזן קשבת ולתמיכה והכי חשוב לגרום להם להאמין בעצמם ביכולת שלהם לחולל שינוי בחייהם ולגרום למשפחתם להיות גאים בהם וזה בדיוק מה שהעמותה עושה", מספר יגאל וינברגר מייסד כולנו למען כולנו.

"בעמותה מדברים לאותם בני ובנות נוער בגובה העיניים ומתייחסים אליהם כמו למשפחה, דבר שמאוד חסר להם. זה מה שמקנה להם את המוטיבציה, וזה הבסיס להצלחה, שנמשכת עד היום". 

הפעילות המרכזית של המתנדבים בעמותה היא פנייה לצרכנים בזמן הקניות ברשתות השיווק בבקשה לתרום מוצרי מזון לנזקקים. בנוסף הם פועלים כמתרימים של כסף לרכישת מוצרים, וכמובן איסוף המוצרים בחבילות מזון וחלוקתם. בממוצע מחלקת העמותה 20-40 חבילות בשבוע, כאשר מאז שנוסדה העמותה ב-2005 חולקו כ-23 אלף חבילות מזון, ובעמותה מעריכים כי עשרות צעירים יצאו ממעגל הפשע והאלימות.