מפקד מחוז תל אביב הנכנס ניצב פרץ עמר, מפקד מחוז דרום היוצא, התייחס להפגנות נגד הרפורמה במערכת המשפט וצעדי המשטרה המתוכננים בעקבותיה, והבהיר: "אין שום שינוי מדיניות. המשטרה פועלת על פי עקרונות המוכתבים לה מראש. אין מרחב תמרון למפקד מחוז. לכל מחאה יש שני צדדים. הצד שרוצה למחות והצד שרוצה את חופש התנועה והעיסוק. לא מנחים אותי מה לעשות בהקשרים האלה. אני יודע לעשות מה שצריך. אפשר למחאה למחות ואעזור לה לקיים את המחאה. אבל יש קבוצות קטנות שיוצרות את הכאוס האלים. יורדים לאיילון וזורקים אבנים על שוטרים".

"לעיתים אין מנוס אלא להשתמש באמצעים לפיזור הפגנות": המפכ"ל מחדד נהלים

עוד המשיך ואמר: "איילון צריך להישאר פתוח אבל זה לא קו אדום. לא יכול להיות שיקבלו את בקשתם ויהפכו את זה לאלים. אנחנו מדינה שלא צריך להיות בה כאוס. המדיניות היא לאפשר את המחאה באופן מלא ולאפשר המשך החיים. ההפגנות האחרונות הוכיחו שזה לא צריך להיגמר בחיכוך לא טוב". 

על הטענות לאלימות מצידם של השוטרים, גינה: "צר לי על התמונות הלא מתאימות וטובות. אף אחד מהשוטרים לא רצה את התמונות. השוטרים עובדים כל שבת, חום אימים, תנאים בלתי נסבלים והם לא מצייצים. היו קבוצות מיליטנטיות שתקפו את השוטרים. מה שצריך להיות היא מחאה שקטה. נכווין ונעזור להם". 

לסיום, הדגיש: "אנחנו ארגון ממלכתי גדול שלא מעביר משימות מאחד לאחד שקשורות לדעה או תפיסה. אנו מתנהלים על פי פקודות המשטרה והן נהירות לנו מאוד".