אור סופר ושחר יהודה, סטודנטים במחלקה להנדסת מכונות בקמפוס באר שבע של SCE - המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון, פיתחו שולחן כלי נגינה המותאם לילדים עם צרכים מיוחדים. את "השולחן המנגן" הם תרמו לילדי הכפר השיקומי "עדי נגב – נחלת ערן", ואלה זכו ליהנות מחוויה מוזיקלית מרגשת.

"הקושי לנגן בכלי נגינה ללא עזרה מהמטפל עלול לגרום לתסכול בקרב הילדים, ואף לסכנם, כי הנגינה דורשת תשומת לב רבה מהמטפל שאחראי על מספר ילדים במקביל", מסבירים השניים, "לכן הקפדנו על תכנון שיאפשר להפעיל את כלי הנגינה בפעולה פשוטה. הילדים יכולים לנגן באופן בטוח ועצמאי, וכך, תשומת הלב של המטפל מתפנה לניהול יעיל יותר של השיעור ומאפשר זמן טיפול ארוך יותר של הילדים".

במסגרת פרויקט הגמר שלהם, בהנחייתה של נעמה אגסי, חברת סגל המחלקה להנדסת מכונות ב־SCE, פיתחו השניים מנגנונים מכניים שמתממשקים לכלי נגינה המאפשרים גם לילדים עם מוגבלות שכלית ושיתוק מוחין לנגן ללא עזרה של המטפל. הפרויקט פותח בתמיכה של TOM) Tikun Olam Makers), ארגון ללא מטרות רווח שפועל ליצירת פתרונות טכנולוגיים לאנשים עם מוגבלויות.

השבוע ביקרו אור ושחר ב"עדי נגב – נחלת ערן" יחד עם רקטור המכללה, פרופ' יהודה חדד והצוות המנהל, כדי להתרשם משיתוף הפעולה. ילדי בית הספר לחינוך מיוחד בכפר השיקומי והמטפלים שלהם התרגשו מאוד. "לראות את הילדים מחייכים, ומשחקים במוצר שאנחנו פיתחנו, היה שווה הכל. זה אושר שלא ניתן לתאר במילים", אמרו אור ושחר. אבי וורצמן, מנכ"ל הכפר השיקומי "עדי נגב – נחלת ערן", הוסיף: "שיתופי פעולה מסוג זה חשובים להמשך תיקון עולם, יחד עם המכללה, נוכל לקדם ולהוביל טכנולוגיות חדשות ומונגשות לכלל תלמידי ודיירי הכפר".