משפחתו וקרוביו של הסייר חן אמיר ז"ל שנרצח אמש (שבת) בפיגוע הירי בתל אביב עדיין מתקשים לעכל את האירוע. בשיחה עם "מעריב" שיתפו אחותה ואביו של אמיר אודות התחושות הקשות.

חולדאי לאחר הפיגוע: "סביר להניח שהמחבל תכנן לפגוע בהפגנה"
"אירוע יוצא דופן": השאלות הקשות מאחורי הפיגוע בת"א

עדיה כהן, אחותו של חן אמיר אמרה: "גיבור ישראל, בגופו ספג את כל הכדורים. זה היה מאוד אופייני לו. בכל אירוע שהוא השתתף תמיד היה בחוד, תמיד חתר למגע. היה גם לוחם קרבי. הצוואה שלו הייתה לתרום את איבריו. חן היה ילד עדין, צנוע מאוד. הוא גדל פה בקיבוץ, הייתה לו קבוצה שעטפה אותו. הוא עזב קצת אחרי הצבא, התחתן, הקים משפחה והיו לו שלוש בנות בגילאי גן ויסודי".

"תמיד הוא היה בראש, רצה להגן על אזרחים", הוסיפה, "בבוקר יום שבת התעקש להגיע אלינו. הביא לנו מתנות. הוא לא היה אמור להגיע אבל הוא ממש רצה. יומיים הוא התקשר אליי וביקש להגיע, פשוט נפרד. בינתיים הבנות שלו קיבלו סיוע נפשי, הן צעירות מאוד. האירוע קרה ממש כמה דקות אחרי שהוא התחיל את המשמרת". 

שבתאי אמיר, אביו של חן אמיר שנרצח בפיגוע בתל אביב (צילום :ללא קרדיט)

שבתאי אמיר, אביו של חן, אמר: "הוא היה צנוע, עוזר לאנשים. בשבת בבוקר הגיע והפתיע אותנו, בא לבקר. הוא הגיע שמח וטוב לב. כולם כל כך אהבו אותו. בשבילי הוא היה ממש מלאך". 

כאמור, אמש נרצח אמיר בן ה-42, סייר הביטחון העירוני (סל"ע) של עיריית תל אביב לאחר שנפצע אנושות בפיגוע הירי בתל אביב. המחבל, כאמל אבו בכר, ירה לעברו של אמיר מטווח קצר וכאמור פצע אותו באורח אנוש. הוא פונה לבית החולים איכילוב תוך כדי פעולות החייאה, ולאחר זמן קצר נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.