רוואד קבועה, בת העשר הובהלה לפני כשבוע וחצי במצב אנוש לבית החולים סורוקה שבבאר שבע, לאחר שהתחשמלה. חרף מאמצי הצוות הרפואי, מותה נקבע בבוקר יום שני. בני משפחתה אישרו לתרום את איבריה, שהונצלו במהלך הלילה שבין שני לשלישי. ליבה הושתל בבן שנתיים ו-7 חודשים בשיבא, הכבד שלה הושתל בגופה של בת חמש וחצי בשניידר והכליות - בבני 12 ו-13 בשניידר.

לאחר גילוי הטפיל, משרד הבריאות מבהיר: אפשר לרחוץ בכינרת
הפתרון למשבר הדיור? זה המהלך החדש בשלוש מועצות מקומיות בדרום

חליל קבועה, אביה של רוואד ז"ל סיפר ל"מעריב": "ההחלטה לא הייתה קלה אבל מרוב הכאב שהרגשנו רצינו לשמח ילדים אחרים בכדי שלא יהיה להם כאב כי במקרה של הילדה שלנו נגמרו הסיכויים לחיים. ביחד עם הדודים, אמה ונציג השבט קיבלנו את ההחלטה והסכמנו לתרום את איבריה. אנחנו מודים לצוות הרפואי ולהנהלת בית החולים על הליווי והטיפול המקצועי והאדיב במשך עשרה ימים ומאחלים לילדים שזכו באיברים שלה חיים בריאים ומאושרים יותר ושלא ישכחו להתפלל לזכרה של רוואד. תודה לכל המנחמים ושלא תדעו צער". אמיר אבו סלמאן גבועה הש'ייח של השבט הוסיף בשיחה עם מעריב: "זה כמעט תקדים במגזר הבדואי, ותודה לאל שהצלחתי עם ההורים להגיע להחלטה הזאת".

המשפחה סיפרה על התגובות שקיבלה על ההחלטה: "קורא ודומע, איך אפשר לאבד ילדה בטרגדיה נוראית. מסתכל בתמונה ורואה ילדה מתוקה מתוקה, אינשאללה והחלטת המשפחה לתרום את איבריה, מעשה נאצל ביותר, תקצר את דרכה לגן העדן", נכתב בתגובה אחת. בתגובה אחרת שקיבלה המשפחה נכתב: "מרגש עד דמעות ורק אנשים גדולים אנושיים והומניים עושים מעשה אצילי כזה. גאלת הרבה נפשות מאצילות הנפש שלך, האל יגמול לך, גמילת חסדים ודרך ארץ לפני הכל ואכן צריכים ללמד על האצילות שלך בספרי ההיסטוריה".

שרה רגב, מתאמת השתלות בסורוקה סיפרה: "הרגעים שבהם אנו פוגשים משפחות מכל המגזרים והדתות שמבינות כי תרומת איברים היא מצווה שמצילה חיים של אחרים הם רגעים מכוננים. בסיטואציות מורכבות אלה של מוות ויגון מצילים חיים של אחרים. מעשה זה של משפחתה של רוואד נעלה ואצילי במיוחד. הייתה שאלה פנימית של האבא לקבל החלטה אם לתרום איברים או לא. הסברתי לאב ועניתי על כל השאלות ששאל. כשבמקביל הם התייעצו עם איש דת והבינו את חשיבות המעשה בהצלת חיים".