"משמורת ארץ הקודש" (קוסטודיה טרה סנטה) פנתה למפקד מחוז צפון במשטרה נציב שוקי תחאוכה בטענה להתקפה לאומנית וגזענית על מנזר המלאך גבריאל במגדל העמק. 

לדבריהם, לפני כיומיים בשעות הלילה המאוחרות התעורר ראש המנזר, האב פאדי שלופה, בעקבות נביחות של כלבים וקול חבטות בקירות המנזר. בעקבות כך, יצא לחצר המנזר ולדבריהם, הבחין בידויי אבנים לעבר המבנה לצד קריאות גנאי. עוד נטען כי האירוע נמשך כרבע שעה. 

"מדובר באבנים גדולות שיכולות בקלות להרוג אדם. מדובר בתקרית חמורה של פשעי שנאה המצטרפת לגל המתקפות נגד נוצרים ואתרים נוצריים בישראל והפעם העניין גלש לאלימות פיזית של ממש. האב פאדי דיווח לממונים עליו בכנסייה כי חש בסכנה מוחשית לחייו ולביטחונו. הקסטודיה טרה סנטה והכנסייה הקתולית רואות בחומרה רבה פשע שנאה זה וקוראות למשטרת ישראל לפתוח בחקירה מיידית של האירוע ולהביא להעמדתם לדין של המבצעים", נכתב. 

כזכור, לאחרונה פרצו עימותים בין מתפללים לבין חרדים באזור מנזר סטלה מאריס בחיפה. החרדים שמגיעים למקום טוענים, שהנביא אלישע קבור במתחם. אבל גורמים בכניסה הקתולית הבהירו, כי המנזר נבנה כבר לפני כ-400 שנים ובמהלכן לא היו אירועים חריגים. "הטענות האלו נשמעות מקומץ קטן של יהודים, בעוד שהכנסיה קיבלה מסרים מיהודים רבים אחרים מהזרמים השונים, בהם חרדים, שהטענה הו של אותה קבוצה אינה מקובלת עליהם.