בשבוע הבא יתחדשו, בהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו, העבודות להקמת 21 טורבינות הרוח ברמת הגולן. כזכור, בחודש יוני האחרון חברת האנרגיה ׳אנרג׳יקס׳ החלה בפרויקט, ובתגובה - אנשי העדה הדרוזית מהגולן טענו לזכויות הקרקעות שעליהן רוצים להקים את הטורבינות, ופתחו במחאה המונית עם אלפי בני אדם נגד הקמתן.

מחאות הדרוזים בצפון: "הטורבינות ירחיקו את הדבורים ויחסלו את החקלאות"
"רוב העדה הדרוזית לא קונה את הודעת ראש הממשלה, הרוב לא מאמינים לו" 
בניגוד לעמדת בן גביר: נתניהו הורה להפסיק מחר את העבודות בגולן

לאחר הפגנה שכללה הפרות סדר של המוחים, הבערת צמיגים, יידוי אבנים, ירי זיקוקים ואף השלכת בקבוקי תבערה אל עבר כוחות המשטרה - נתניהו הודיע על עצירת העבודות להקמת הטורבינות עד לאחר חג הקורבן. 

כחלק מניסיון הפשרה מול העדה הדרוזית, סוכם כי יחודשו העבודות על שמונה טורבינות בלבד - שמרוחקות מאזור הכפרים ברמת הגולן. על אף הפשרה, בישראל נערכים להפרות סדר ולעימותים בעקבות חידוש העבודות, שלא סוכמו עם ראשי העדה הדרוזית.

"אם חלילה ימשיכו בהקמת טורבינות הרוח ברמת הגולן, ישפך כאן דם", קבע ד"ר אמיר חניפס, ראש המרכז הישראלי-דרוזי. ״צריך לעצור את הפרויקט באופן מיידי ולא לעשות שום צעד נוסף. כמו כן, הממשלה חייבת לזכור כי ברית החיים היא ברית המחייבת הן את מדינת ישראל והן את בני העדה. אם הממשלה תתחיל לפגוע בדרוזים ובזכויותיהם, יהיו לכך השלכות״, הודיע. 

״אנחנו כמטה המחאה אמרנו שהעבודות צריכות להיות בהסכמה בין הצדדים - ולא בכוח. חלק גדול מהשטחים שרוצים לבנות בהם את הטורבינות - הם שטחים פרטיים לחקלאיים שלא מסכימים להקמה, ולבוא ולהכריח את התושבים והחקלאים אף על פי התנגדותם - זה לא הפתרון. 

״אנחנו מודעים לסכנות החקלאיות והסביבתיות, שלא לדבר על התחושה שמנסים בצורה עקיפה לנשל אותנו מהאדמות שלנו״, שיתף חניפס. ״לכן אנחנו מבקשים שהדברים יהיו בהסכמה, ושיקימו ועדה שתיקח את בקשות החקלאים ותדון בהם בצורה עניינית. אסור שבגלל טורבינות - נאבד את הקשר החזק והמיוחד של החברה הדרוזית עם המדינה״.