כ-60 אלף מטיילים ביקרו בשמורות הטבע והגנים הלאומיים במהלך השבת. כ-4,000 מטיילים בחרו ללון בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים, עיקר הלנים באכזיב וחורשת טל. בין האתרים הבולטים - גן השלושה עם כ-2,300 מבקרים, הגן הלאומי קיסריה עם כ-2,400 מבקרים, והגן הלאומי אפק עם כ-1,800 מבקרים. במקביל, כ-7,000 מבקרים נפשו בחופשי איגוד ערים כינרת.

בתוך כך, בשמורת הטבע חי בר כרמל מציינים את חודש הנשרים וזאת בסמוך ליום הנשר הבינלאומי. כ-50 אחוז מאוכלוסיית הנשרים בארץ נכחדה בעשורים האחרונים, בעיקר בשל הרעלות שנגרמו משימוש לא חוקי בחומרי הדברה. רשות הטבע והגנים, יחד עם שותפים שנרתמו למשימה משקיעה מאמצים כבירים כדי למנוע את ההכחדה ואף לאושש את אוכלוסיית הנשרים בישראל. אך עד שלא נעצור את ההרעלות - הנשר ימשיך להיות בסכנה ועלול להיעלם משמי הארץ.

איך מחזירים נשרים לטבע? כמה ביצים מטילה אימא נשר בשנה? מהי ביצת מילואים ומה כל אחד מאיתנו יכול לעשות כדי לשמור על הנשרים שלא ייעלמו? מזי מג׳נאג׳י מוסקוביץ ראש אגף הסברה ברשות הטבע והגנים: ״בחודש ספטמבר, בסמוך ליום הנשר הבינלאומי, אנחנו מזמינים את המטיילים לפגוש ממש מקרוב את הנשרים של הכרמל ולשמוע ממדריכי רשות הטבע והגנים על הפעולות לשימור אוכלוסיית הנשרים ועל הקינונים במצוקי הכרמל שחזרו אחרי שנים. במהלך היום יוכלו המבקרים למשש נוצה של נשר, להשוות את "מוטת הכנפיים" שלכם לזו של הנשר, לראות מה גודלה של ביצת נשר ואיך משתמשים במשדר כדי לעקוב אחרי הנשרים".