בעקבות האירועים האחרונים שהתרחשו במנזר ״סטלה מאריס״ שבחיפה, הרב דוד לאו, הרב הראשי לישראל שלח מכתב אל אב המנזר ג׳ין ג׳וזף ברגרה.  

"אני מגנה בכל תוקף פגיעה באנשי דת בפרט ובכל אדם בכלל רק בשל אמונתו", כך נכתב על ידי הרב. יוזמי המכתב הם סגן ראש העיר חיפה מיכי אלפר וחבר מועצת חיפה מנחם קפלן. 

 המכתב נשלח לאחר רצף אירועים חריגים במתחם הכנסייה והמנזר. חסידים מחצרו של הרב ברלנד בישיבת "שובו בנים" הגיעו מספר פעמים להתפלל במנזר, בטענה כי במקום קבור הנביא אלישע. עם כניסתם, נהדפו על ידי הנוצרים הקתוליים והחלו עימותים פיזיים במקום.

"שמעתי שבעת האחרונה מתנהל מאבק בתחום המנזר בסטלה מאריס, כתב הרב, "אני מגנה בכל תוקף פגיעה באנשי דת בפרט ובכל אדם בכלל רק בשל אמונתו. במשך ההיסטוריה הדת היהודית נפגעה יותר מכל דת אחרת בגלל אמונתה, וזה מחייב אותנו ביתר שאת לעמוד על כך שאסור לנקוט שום פעולה שיש בה אלימות".

עוד כתב הרב הראשי: "חובה על כולם לשמור על כבוד האחר, ואיסור חמור הוא לפגוע ברכוש זולתו, וחס ושלום לפגוע במנהגי הדת ובמנהיגי הדת של אחרים. חובה על כל בני אנוש לכבד אחד את השני ולנהוג באופן ראוי כלפי כל בני אנוש. יש לנו כלל ביהדות – 'מה ששנוא עליך לא תעשה לחברך'".

את מכתבו סיים הרב לאו בציפייה שהרשויות ימצו את הדין עם המתפללים הקיצוניים - במסר של פיוס ושלום: "אני מניח שפניתם לרשויות האמונות על שמירת החוק כדי שיענישו את מי שעשה את הדברים הרעים הללו. נישא תפילה למרום שנזכה לחיות בעולם של שלום, עולם שבו יתקיימו דברי הנביא 'וכתתו חרבותם לעתים וחניתותיהם למזמרות', ימים של שלום ושקט לכל יושבי תבל".