לקראת הדיון של בג"ץ סביב העתירות נגד חוק ביטול עילת הסבירות, עשרות מפגינים מטעם ארגון 'אחים לנשק' הגיעו הבוקר (שני) למודיעין על מנת להפגין מול ביתו של שר המשפטים, יריב לוין. המפגינים הגיעו עם שלטים שעליהם נכתב בין היתר "רוצים לגנוז - לא רוצים את לוין" ו"הכי שנוא בליכוד". במהלך המחאה נרשמו עימותים עם המשטרה, כשהמפגינים חסמו את היציאה של השר מביתו - שישה נעצרו.

ממחאת המילואימניקים נמסר: "ראש הממשלה בפועל לוין מפרק את הדמוקרטיה הישראלית וקורע את העם. חוק ביטול עילת הסבירות הדיקטטורי מסכן את מעמדה של ישראל בעולם ומשאיר את חיילי צה"ל חשופים מול בית הדין הבינלאומי בהאג. לא ניתן להפיכה הכהניסטית לפרק את הדמוקרטיה ואנחנו, בניגוד לנתניהו, לא מפחדים משר המשפטים".

עימותים מול ביתו של יריב לוין  (צילום: יוסי זליגר/TPS)
עימותים מול ביתו של יריב לוין (צילום: יוסי זליגר/TPS)

גורמים בסביבת לוין תקפו בשיחה עם "מעריב" את התנהלות המפגינים: "מה שהתרחש היום מוכיח למה היה צריך להחליף את הרכב של לוין לרכב משוריין. אם השר היה נוסע ברכב רגיל ששוקל טון וחצי, המפגינים פשוט היו הופכים את הרכב שלו".

מפגינים מול ביתו של יריב לוין במודיעין  (צילום: חן ליאופולד)
מפגינים מול ביתו של יריב לוין במודיעין (צילום: חן ליאופולד)

כאמור, בג"ץ ידון מחר בעתירות נגד חוק ביטול עילת הסבירות. בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל לצאת בהצהרה מיוחדת היום בערב, ולהודיע כי הוא החליט לקדם באופן חד צדדי את מתווה הפשרה של הנשיא הרצוג, הכולל את ריכוך עילת הסבירות. ל'מעריב' נודע כי מתקיימות התייעצויות אינטנסיביות אצל ראש הממשלה לקראת הדיון בבית משפט העליון ביום שלישי. הערב נתניהו צפוי לכנס דיון נוסף שיעסוק בסוגיית חקיקת הרפורמה ומתווה הפשרה שעקרונותיו גובשו מול בית הנשיא והודלפו לתקשורת בשבוע שעבר. מי שצפויים להשתתף בהתייעצות הם שר המשפטים לוין, השר דרמר, מזכיר הממשלה פוקס ועו"ד ראבילו, עורך דינו ומקורבו של נתניהו.

הפגנה סוערת מול ביתו של יריב לוין  (צילום: מחאת המילואימניקים אחים לנשק)
הפגנה סוערת מול ביתו של יריב לוין (צילום: מחאת המילואימניקים אחים לנשק)

מחאה מול ביתו של שר המשפים יריב לוין. באדיבות מחאת המילואימניקים אחים לנשק (צילום :מחאת המילואימניקים אחים לנשק)

"איש נורא, מונע משנאה"
אחד מהמפגינים שנכללים בקבוצת "אחים לנשק", התראיין ב-103FM, וסיפר: "באנו להזכיר ללוין שאנו לא מפחדים ממנו, נילחם על המדינה שלנו, על הבית שלנו, באנו להזכיר לעם ישראל שמאחורי כל האסון שמתרחש עלינו עומד איש רע, נורא, מונע משנאה. אנחנו רוצים להגיד לו שנילחם בצורה לא אלימה ודמוקרטית כדי לשמור על המדינה שלנו, ולתת את כל תשומת הלב כדי שכל המדינה תבין מי עומד מאחורי האסון הזה". 

עוד הוסיף:  "בסוף חסמנו אותו, המשטרה הוציאה אותו, זה חלק מהמחאה. הוא האיש הכי שנוא בליכוד. הערב עם ישראל עולה לירושלים לשמור על בית המשפט. הימין לא איתכם, הוא מזמן עזב את הליכוד והוא לא רואה בכם ממשיכי דרכו. הימין לא שם, ובגלל זה יש לכם 9,000 איש, איבדתם את העם, אפילו את הציבור שלכם איבדתם. זה הימין? כהנא צדק? יגאל עמיר צדק? כנראה ששר האוצר שלנו שרואה את כל השלטים שייך לכהנא חי. אני מבין שזה לא נוח להיות בחבורה שמקדשת רוצחי אנשים. הימין התנתק מכם".