ההפגנות נגד הרפורמה במערכת המשפט ורצונם של אנשי המחאה להפגין את כוחם ולהשפיע הפכו את מערכת הבחירות לרשויות המקומיות, שתגיע לנקודת ההכרעה ב־31 באוקטובר, ליצרית ומסקרנת במיוחד - . כך עולה מסקר "מעריב", שנערך על ידי "לזר מחקרים" בראשות ד"ר מנחם לזר, בשיתוף Panel4all.

בחיפה צפויה דרמה - ראש העיר המכהנת עינת קליש רותם מקבלת אחוזי תמיכה בודדים. יונה יהב, שבבחירות לפני חמש שנים הובס על ידי קליש רותם, מוביל במרוץ לראשות העירייה, אבל בינתיים מועד ההכרעה עוד רחוק, וייתכן סיבוב שני. על פי ממצאי הסקר, צפוי סיבוב שני בין יונה יהב, שמקבל 28% מהקולות, לדוד עציוני, שמקבל 16%. כשליש מהמשיבים עדיין אינם יודעים עבור מי יצביעו, כך שצפויים שינויים ככל שיתקרב מועד הבחירות.

בקרב בעלי הדעה (מי שנקבו בשמו של מועמד כלשהו) מוביל יונה יהב עם 42% מול 25% לעציוני, כך שלכאורה יהב הוא בעל הסיכויים הטובים יותר לנצח, אפילו בסיבוב הראשון.

הסקר נערך ב-10-11 בספטמבר 2023 וענו עליו 401 משיבים המהווים מדגם מייצג של תושבי חיפה מגיל 17 ומעלה. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.9%.

בתשובה לשאלה: הבחירות לראשות עיריית חיפה יתקיימו ב־31 באוקטובר השנה, למי מבין המועמדים הבאים אתה מתכוון להצביע? – התשובות היו:

בקרב כלל המשיבים: יונה יהב – 28%, דוד עציוני – 16%, יעקב בורובסקי – 6%, עינת קליש רותם – 5%, אביהו האן - 4%, צביקה ברבי – 4%, שרית גולן – 3%. 34% השיבו שעדיין לא החליטו עבור מי להצביע.

בקרב בעלי הדעה התשובות היו:
יונה יהב – 42%, דוד עציוני – 25%, יעקב בורובסקי – 9%, עינת קליש רותם – 7%, אביהו האן – 6%, צביקה ברבי – 6%, שרית גולן – 5%. 

ממטה יונה יהב נמסר: "סקר מעריב מצטרף לסקרים רבים נוספים המעידים שיונה יהב בדרך לניצחון. עם אהדה גדולה באה מחויבות גדולה. ב-31.10 יונה יהב ישוב לתפקידו ויתחיל מיד בהכנת העיר אל אתגרי העתיד".

ממטה עציוני נמסר: על פי סקר זה וסקרים אחרים המגמה ברורה ביותר הקרב הוא בין יונה יהב ולבין עציוני ורוב מוחלט של הציבור רוצה שינוי, רוצה ללכת קדימה ולא אחורה. בכל הסקרים עציוני מתחזק ויונה יהב נחלש והפער ביניהם מצטמצם באופן משמעותי כך עד הבחירות ברור שדוד עציוני יגבר על יונה יהב. לכן המגמה ברורה יש סיכוי טוב שעציוני ינצח עוד בסיבוב הראשון ואם לא, ברור שבסיבוב השני. כמו כן עציוני פותח פער אדיר מול המועמדים האחרים.  לכן, עציוני קורא לכל המועמדים אחרים וביניהם לבורובסקי להסיר את מועמדם ולחבור לעציוני כדי לא לגרור את חיפה לסיבוב שני אם העיר ותושביה חשובה להם. זו תהיה שנה טובה לחיפה".

ממטה קליש נמסר: "מהסקר הזה, בדומה לכל הסקרים מהתקופה האחרונה, ניכר כי אין לציבור החיפאי מועמד מקובל שנמצא בקונצנזוס. אני מקווה שתושבי חיפה יעמיקו ויבינו את מערכת הבחירות הלא שגרתית הזו לפני שילכו להצביע, ולא יתנו ל"טכנאי תודעה" לבלבל את דעתם".