ראש עיריית יבנה, רועי גבאי, פנה לשר האנרגיה והתשתיות, ח"כ ישראל כ"ץ, בדרישה להקמת ועדת בדיקה "מעמיקה ומיידית" לאור התקלות והפסקות החשמל הרבות בעיר יבנה בשנים האחרונות, שלטענתו משבשות את חיי התושבים, כאשר רובן ללא הודעה מראש. עפ"י נתונים שהצטברו בעירייה והועברו לחברת החשמל, לתושבי העיר נגרם נזק לרכוש בהיקף של מיליוני שקלים. "יש חשש כבד לפגיעה גם בגוף ובנפש...הפסקות החשמל גורמות לתושבים בעלי מכשירי הנשמה ותרופות מצילות חיים לסכנת חיים", הזהיר ראש העיר.   

המכתב הופנה גם למנכ"ל רשות החשמל, אמיר שביט ולמנכ"ל חברת החשמל, מאיר שפיגלר. במכתב, הודגש כי ישנה ביקורת חריפה על המנכ"ל של חברת החשמל מצד העירייה. על פי נתוני העירייה, מזה תקופה ארוכה ידעה העיר יבנה הפסקות חשמל חוזרות ונשנות. פניות רבות לחברת החשמל, הן של ראש העיר והן של ראש העיר הקודם, צבי גוב-ארי ז"ל, לא הביאו לשיפור המצב וגם פגישה ב-30 ליוני עם מנכ"ל חברת החשמל, מאיר שפיגלר ומנהל מחוז הדרום, שרלי שריקי, לא הביאה לטענתם לשינוי כלשהו במצב ולמיגור התופעה שמשתקת עשרות אלפי תושבים.

לפי הגורמים בעירייה, בישיבה הובטח כי חברת החשמל תחליף לאלתר קווי מתח ותשפר את התשתית על מנת להימנע מתקלות וחוסר מתן שירות אלמנטרי מתחייב לתושבי העיר. מאז הפגישה, לפני כחודשיים ועד היום, התרחשו ביבנה למעלה מ-20 אירועים של הפסקות חשמל.

ישראל כ''ץ, רועי גבאי (צילום: ללא קרדיט)
ישראל כ''ץ, רועי גבאי (צילום: ללא קרדיט)

במכתבו דורש ראש העיר משר האנרגיה והתשתיות כ"ץ להיכנס לעובי הקורה ולמנות ועדת בדיקה דחופה לנושא. "בחורף קיבלנו תשובות כי רוחות ומזג האוויר שהשתנו ברמה העולמית הינם מקור התקלות והחלפת קווי המתח לאלתר תביא לשיפור. כעת אנו נוכחים לדעת כי גם בקיץ יש הפסקות חשמל מרובות והעיר יבנה אינה זוכה לאספקת חשמל ושירות סדיר וסביר. מספר הפסקות החשמל מראה כי, כאילו לא נעשה דבר". 

במכתב מפורטת רשימה ארוכה של הפסקות חשמל שנרשמו רק בחודשיים האחרונים, להן קדמו במהלך השנים האחרונות עשרות רבות של הפסקות, ללא התראה וללא סיבה נראית לעין. 

ראש העיר מציין כי לתושבי העיר ולמוסדות עירוניים נגרמו נזקים כספיים כבדים ביותר כתוצאה מפגיעה במכשירי חשמל וציוד. בידי העירייה רשימה מפורטת של מאות דיווחים של מתושבים, כולל התכתבויות עם מוקדי השירות שכולם נענו בשלילה, ללא כל נימוק ובדחיית קבלת פיצוי!  

ראש העיר רועי גבאי מסר: "לא אסכים כי מה שהיה הוא שיהיה, תושבי יבנה זכאים לאספקת חשמל סדירה מחברת חשמל. מאז הפגישה עם המנכ"ל לפני חודשיים סבלנו מלמעלה מ-20 הפסקות. קצנו בהעדר שירות הבסיסי, עיר אינה יכולה להתנהל כאשר שירות בסיסי אינו ניתן לה. לתושבי העיר נגרמים נזקים וישנו חשש לפגיעות בגוף ובנפש כתוצאה מהפסקות חשמל מרובות אלה שרובן הינו ללא הודעה מראש. קיבלו פניות רבות של תושבים בעלי מכשירי הנשמה או הנזקקים לתרופות מצילות חיים שכל הפסקת חשמל ובמיוחד ללא התראה מראש, גורמת לסכנת חיים".

הוא המשיך: "אנו דורשים ועדת בדיקה מעמיקה ומיידית ופעולות לאלתר למניעת הישנות הפסקות החשמל. אנו דורשים כי תבוצענה פעולות הכנה לחורף לרבות גיזום ענפים והתראות לבעלי בתים פרטיים לאלתר, אנו דורשים כי תפרטו בפנינו סטטוס ביצוע והחלפת כל המהדקים/ חיבורים/ קווי מתח הפרוסים בעיר. ככל שלא אקבל תשובות מספקות ופעולות מהירות לפתרון הבעיה באופן מיידי, העירייה תפעל במלוא האמצעים העומדים לרשותה ע"פ הדין, לרבות הליכים משפטיים".