בעקבות הסערה שעורר בדבריו טרם צאתו לביקור המדיני בארצות הברית, בלשכת ראש הממשלה מבהירים הבוקר (שני) וטוענים כי "כשראש הממשלה השתמש במילה 'חוברים', הוא התכוון לעובדה שבזמן שראש ממשלת ישראל ייצג את מדינת ישראל בבימת האו"ם יפגינו במקביל לתומכי אש"ף וה-BDS - אזרחים ישראלים - דבר שלא קרה מעולם".

סערה בעקבות דברי נתניהו: "מי שחבר לאיראן ולאש״ף זה לא אחר ממך"

פגישות עם ביידן ומאסק על הפרק: נתניהו המריא לניו יורק

"יש לקוות שהמפגינים הישראלים ייקחו לפחות כמה דקות להפגין גם נגד אלא ששוללים את זכות קיומה של מדינת ישראל", הוסיפו בהבהרתם. 

כאמור, ראש הממשלה בנימין נתניהו עורר הלילה (שני) סערה לאחר שטרם צאתו לביקור המדיני בארצות הברית, תקף בחריפות את המחאה וטען כי "מי שמארגן את המחאה עושה את זה בכסף רב בהפגנות ממומנות הם הביאו לכך שחסימת צירים זה דבר נורמלי שסרבנות זה דבר נורמלי והם מוציאים את דיבתה של ישראל בפני האומות זה נראה להם נורמלי. אנחנו רואים הפגנות נגד ישראל של אנשים שחוברים לאש״ף, לאיראן, לאחרים. שום דבר כבר לא יפתיע אותי".

בתגובה, ראשי המחאה תקפו את דבריו וחברי הכנסת מהאופוזיציה תקפו את דבריו. שני גרנות-לובטון ממובילות המחאה בארה"ב: "כפי שאמרנו, נתניהו הכריז מלחמה על יהדות התפוצות ופותח את סבב הלחימה הנוכחי במתקפה חריפה וגועלית נגד יהדות ארה"ב. לא די בכך שהוא נפגש עם קיצונים שפגעו ביהודים, הוא כעת מתיר את דמם לא רק של הישראלים, אלא גם של הקהילות היהודיות החשובות ביותר בעולם. לא ייאמן שראש הממשלה של מדינת היהודים משווה אותנו לאיראן ולגורמי טרור. התבטאות פסולה, מכוערת ומסוכנת. ככה בדיוק מגבירים אנטישמיות. נתניהו מוכיח לנו שוב שאהבת ישראל היא התנגדות לנתניהו. אלפי ישראלים ויהודים הולכים יראו לו כמה הם אוהבים את ישראל השבוע. אנחנו נמשיך להגן על ישראל בעולם ולהראות את הפנים היפות, הליברליות והנחושות שלה".