בעיריית תל אביב שוקלים להגיש לבית המשפט בקשה נגד ארגון "ראש יהודי", לאור ניסיונם, לטענתם, לבצע תפילה בהפרדה מגדרית בכיכר דיזנגוף, זאת לאחר שבית המשפט העליון אסר על כך. ישראל זעירא, מנכ"ל הארגון, שוחח הבוקר (שלישי) עם ינון מגל ויריב אופנהיימר, והתייחס לדברים. 

"נתניהו מעודד את טיפוח השנאה": ליברמן מגיב לסערת יום כיפור
סערת כיפור: עימותים בתפילה בת"א, מפגינים מנעו תפילות בהפרדה בחיפה

"בוודאי כואב, אבל גזרתי על עצמי איפוק וריסון, לא להתלהם, לא להשיב. זה רגע לפני כל נדרי, באתי באווירה של תפילה. כשפתאום באים בכאלה רגשות שנאה אז כל מה שנותר זה פשוט לא להשיב בשפה ובאלימות שלהם, אלא ברוגע", סיפר. עוד הוסיף: "ניסיתי לדבר עם אנשים, זה בלתי אפשרי לחלוטין, אלה אנשים מוסתים, אנשים שבאו לצרוח את נשמתם, באו להפעיל אלימות".

הוא האשים: "אני רוצה לראות שהיו אומרים את אותו הדבר למוסלמים. ההחלטה גם של העירייה וגם של בית המשפט הייתה שמותרת הפרדה במתחם הציבורי כל עוד לא נעשית מחיצה פיזית שמונעת מעבר מעזרת גברים לעזרת נשים. כל מי שרואה את התמונה של הדגל, הם היו מרווחים, היו שתי תפילות בהבימה וביפו שאותם אנרכיסטים של כוח קפלן ואחים לנשק באו לפוצץ בלי מחיצה". 

"גם בשנה שעברה הייתה מחיצה, היו 100-200 איש ש עמדו סביבה, גברים ונשים, ועוד 2,000 איש עמדו מסביב במעורב בלי שאף אחד אמר להם מילה. כך היה גם לפני שנתיים. השנה לא הייתה מחיצה. עשינו משהו חוקי גם לפי דעת היועצים המשפטיים וגם לפי המשטרה. אנחנו נותנים שירות ל-2,500 חילוניים", הוסיף. 

לסיום, אמר: "לא הייתה כפייה, לא תהיה כפייה, לא ניתן שתהיה כפייה. אני לא כופה שום דבר. לא הייתה הפרדה בכפייה, אנשים באופן וולונטרי מתיישבים ומכבדים. שמעתי שבכיכר אתרים הייתה תפילה של אלף איש, היה שם ציבור חילוני ענק שכיבד את התפילה. אם לא הייתה מתפוצצת התפילה, זה היה כמו שנה שעברה". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm