סערת התפילה נמשכת: לאחר העימותים בין מפגינים נגד הרפורמה במערכת המשפט לבין מתפללים שניסו לקיים תפילה בהפרדה בתל אביב, חיפה וזכרון יעקב טרם כניסת יום הכיפורים, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הודיע כי יערוך תפילה בהפרדה ביום חמישי הקרוב בכיכר דיזינגוף. למרות הביקורת על המהלך בקואליציה, בן גביר לא מתכוון לחזור בו, ובמשטרה נערכים לערב מתוח במיוחד בת"א. דובר המשטרה אלי לוי שוחח הבוקר (רביעי) עם ענת דוידוב וגיא פלג בתכניתם ב-103FM, והתייחס לדברים. 

הקרב על כיכר דיזנגוף: התשובה של ראשי המחאה לבן גביר
המשטרה מתכוננת להפגנות הנגדיות שצפויות בכיכר: "תצטרך להתמודד"

"אנחנו נערכים, היום המפכ"ל יקדם דיון מיוחד לקראת אירוע התפילה בתל אביב", הסביר לוי בפתח דבריו. "בדיון כמובן ישתתף מפקד מחוז תל אביב, מודיעין ועוד שורה של קצינים. נכון לרגע זה הוא מתקיים כרגיל, שאלו הרבה אנשים אם השר ביטל את הגעתו בעקבות הפרסומים שיש דרישה ממנו, אז נכון לרגע זה לא קיבלנו שום עדכון. אנחנו נערכים באותו מצב". 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מה עם ההפגנה נגד?
"כרגע מול מחוז תל אביב כנראה שהבוקר תהיה בקשה מסודרת, אלו שרוצים להפגין עושים את זה מדי שבוע. איך בונים סד"כ של כוח אדם ואמצעים טכנולוגיים באירוע? מקבלים תמונת מודיעין מה הולך להיות. נבין מה הולך להיות שם, נמשיך לעקוב, האירוע מתוכנן למחר בשעות האחר צהריים והערב. המפכ"ל יקיים היום דיון, גם מחר, כנראה גם היום בערב, אבל צריך לדעת - תפקידנו לשמור על הסדר הציבורי. כל נושא ההחלטות של העירייה בנושא הפרדה או לא זה העירייה אוכפת או לא אוכפת. זו החלטה של העירייה". 

אם זה לא היה בן גביר, הייתם מונעים את זה?
"כשאנחנו נקראים לשמור על סדר ציבורי ולאבטח אירוע אנחנו לא מסתכלים מה זהות האנשים שם אלא בודקים רק מה רמת הנפיצות, ההערכות, אנחנו במדינה דמוקרטית, יש מאות אם לא יותר הפגנות מדי חודש. משטרת ישראל מחוץ לשיח הפוליטי בכל מחאה. אנחנו נמשיך להיות לטובת הציבור כדי לאבטח את הציבור, את המשתמשים בדרך, בכל מקום, בכל אירוע אנחנו נהיה שם - אנחנו לא מתערבים בוויכוח שהתעורר". 

גורמים בעוצמה יהודית מבהירים: "לא נוותר על התפילה"

‏גורמים בעוצמה יהודית התייחסו אתמול בשיחה עם מעריב לאירוע התפילה המתוכנן להתקיים ביום חמישי בת"א, ולביקורת מצדם של ראש הממשלה נתניהו ויו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ'. 

"אנחנו לא מתקפלים ולא נוותר על התפילה ביום חמישי בדיזנגוף. אנחנו לא חברי הליכוד או ש"ס או ציונות הדתית כדי שנבקש אישור לבוא, להתפלל ולהפגין", אמרו הגורמים.

"החברים בציונות הדתית עושים יותר מדי משחקים פוליטיים, פעם קורצים לשמאל ופעם לימין, אצלנו לא אוהבים משחקים כאלה", הוסיפו אותם גורמים.

באשר לביקורת שהשמיע רה"מ על בן גביר, אמרו הגורמים כי "עמדתו ברורה, אך מה שהיה ביום כיפור בכיכר דיזנגוף זו חציית קו אדום. הסיפור אינו הפרדה, הסיפור האמיתי הוא שלא רוצים לתת ליהודים להתפלל במרחב הציבורי. מדובר בקומץ שמהלך אימים. בן גביר כח"כ, כשר וכיו"ר המפלגה לא יכול להשלים עם המצב הזה. ביום חמישי בשעה 18:30 החבר'ה יגיעו עם הידיים בכיסים, לא יעשו פרובוקציות, אך ימחו על סילוק היהודים מהמרחב הציבורי וגם כדי להתפלל. מחר בן גביר יעשה הערכת מצב עם המשטרה לקראת האירוע ביום חמישי".

בעוצמה יהודית אומרים כי בסביבת רה"מ פנו מספר פעמים לבן גביר, כולל שיחת טלפון שקיבל מספר דקות לפני המהדורות. ייתכן כי הבוקר הוא לא יגיע לישיבת הממשלה, וזאת בעקבות "אילוצי לוחות זמנים", כך לפי מקורבי השר. 

בתוך כך, ארגון "לה פמיליה" הודיע כי בכוונת חבריו להגיע מחר לאירוע בכיכר. "ארגון לה פמיליה החליט להצטרף לתפילת הערבית שתערך ביום חמישי בכיכר דיזנגוף אומרים לא לאנטישמיות!", נכתב בציוץ שפרסם הארגון.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm