חיסול רודף חיסול: יאסמין ג'אברין נורתה הערב (רביעי) למוות מטווח אפס ביישוב ערערה שבצפון הארץ, בעת שישבה ברכבה במגרש חנייה סמוך לאולם אירועים. היא נמצאה במצב אנוש, ולאחר זמן קצר נקבע מותה. 

מטווח אפס: צעירה נורתה למוות בכניסה לאולם אירועים בצפון
"המטען לא השאיר לו סיכוי": פרטים חדשים על החיסול באור יהודה

גורם במשטרה סיפר ל"מעריב" שכיוון מרכזי בחקירה הוא רצח על רקע אלימות במשפחה. בעבר יאסמין נפגעה והייתה קורבן לעבירת אלימות במשפחה. העבריין שפגע בה אכן ישב בכלא - והיא אף הייתה במקלט לנשים מוכות. ״ברמה הראשונית, אני יכול להגיד שהיא קיבלה את כל הסיוע הנדרש מהמשטרה והמדינה בשל היותה קורבן עבירת אלימות במשפחה, ושזה אחד מהכיוונים המרכזיים שלנו לחקירה. אנו ממשיכים לבדוק״ .

חבר של המשפחה סיפר ל״מעריב״: ״יאסמין ביקשה לא מזמן להתגרש מבעלה - שנעצר בעבר על אלימות נגדה וריצה עונש מאסר. אין לדעת אם לא כעס כי ביקשה להתגרש - והחליט לפגוע בה״.

רכבה של יאסמין ג'אברין שנורתה למוות בערערה (צילום: דוברות המשטרה)
רכבה של יאסמין ג'אברין שנורתה למוות בערערה (צילום: דוברות המשטרה)

״הנרצחת הייתה ברכב שלה באירוע משמח בכלל - אך האלימות חוגגת, ואין משילות כרגיל", סיפר בכאב וג׳יה סידאוי, פעיל חברתי בכפר. הוא הוסיף: "אם כבר, מי שאחראי על המשילות - שמח שזה קורה. אפילו במלחמה לא נהרגים ככה. צריך להילחם נגד האלימות, המדיניות, ארגוני הפשע. לא משנה על איזה רקע - אסור להרים אקדח ולרצוח.

הוא המשיך לתקוף את התנהלות הממשלה בסוגיה: "האלימות היא בושה לכל אזרחי המדינה. גם אתמול נרצחו שני יהודים - זו כבר בעיה של כל המדינה. צריך לקחת החלטות ממשלתיות ואת החוק לידיים כדי למגר את האלימות. האלימות זו בעיה חברתית - אנשים תוקפים זה את זה בבתי חולים, בכבישים ובמסעדות. המדינה צריכה לעמוד על הרגליים מול התופעות האלה. חייב למחות, להפגין ולסגור כבישים. אנחנו עייפים ואין לנו כבר מה להגיד״.

עו"ד עינת פישר לאלו, מנכ"לית שדולת הנשים, מסרה: "עוד יום מדמם. שתי נשים נורו הערב ואחת, יסמין ג׳בארין, מתה מפציעה. ג׳בארין היא האישה ה-24 שנרצחה מתחילת השנה - מספר מזעזע הגדול ממספר הנרצחות בשנה שעברה, שעמד על 22, והשנה עוד לא הסתיימה. אנחנו במצב חירום שפשוט לא יכול להימשך. אזרחים ואזרחיות חיים וחיות ללא הגנה וללא ביטחון במרחב האישי ותחת אימה מתמשכת ותחת השאלה - מי תהיה הבאה בתור? הממשלה חייבת לעצור הכל, לקחת אחריות, להפנות את כל המשאבים הנדרשים ולפעול באופן מקיף ומיידי על מנת לבלום את האלימות הגובה חיים רבים כמעט מדי יום. אפשר להציל את הנרצחת הבאה".

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]