בעקבות מטחי הרקטות הכבדים וחדירת המחבלים החמושים ליישובי עוטף עזה במתקפת הפתע הבוקר (שבת) של ארגון הטרור חמאס על ישראל, התושבים ביישובי העוטף בעדויות קשות: "טירוף. הפתעה, 50 שנים ויום אחרי ההפתעה של מלחמת יום הכיפורים. סגורים בממ"ד, בחושך. סומכים על צה"ל ב 100 אחוז", סיפרו.

תושבת קיבוץ נירים סיפרה למעריב: "מחבלים עוברים בקיבוץ, ניסו להיכנס אליי לבית. מחבלים ממשיכים לנסות לפרוץ לבתים. לא יודעים מה לעשות".

נכנסו עם טנדר כשהם חמושים: מחבלים חדרו לעוטף | צפו
ראש הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף: "הזהרנו את ישראל"

רן נאור, מנכ"ל אורטק שנמצא על הגדר בכיתת כוננות בכרמיה, סיפר בשיחה עם "מעריב": "זה תפס אותנו בבית בבוקר שגרתי. התעוררתי מהבומים הראשונים, שהם סוג של שגרה. זה לא מה שלא מכירים. נופלים 4-5 טילים ונגמר - אבל פתאום שמענו ירי נק"ל (מקלעים, נשקים אישיים) ולכן היה ברור שזה משהו אחר שקורה". 

"לא אמרו לנו כלום, אבל לי יש חברה ביטחונית, שעוסקת במיגון בתים ובנינים מפני אירועי ירי טילים, ואני חשוף בשוטף לצרכים מיגונים מהשטח, קל לחבר את הנקודות כדי להבין לאן הכל הולך. אותי זה לא תפס בהפתעה", שיתף.

רן נאור (צילום: פרטי)
רן נאור (צילום: פרטי)

על המשך הלחימה, אמר נאור: "אלה היבטים של הצבא בכיתות הכוננות. אנו ערוכים על הגדרות ומוכנים לתת מענה מיידי בישוב שלנו. בישוב אנו מפנים תושבים ואלה שנשארים סגורים בממדים, והמעטפת פה של צוות הביטחון יודעת את העבודה ועושים מה שצריך".

"אנו כרגע נמצאים עם נשקים על הגדר, ההנחיה היא להיות הכי ערניים שאפשר, לזהות. אנו מבינים שנכנסו עם כלים שמאפשרים בזמן אפס לבצע אירועי פח"ע, אנו נמצאים על הגדר וערוכים. זו קבוצה של אנשים מהישוב שמתנדבים ועובדים באופן שוטף אימונים והדרכות על ידי הצבא לתת מענה מיידי, כי מי שיהיה זמין לגמרי על הגדר זה האנשים שחיים בישוב ולכן לומדים לירות, בעבודה יעילה ושיתוף פעולה עד שהצבא מגיע ולוקח את השליטה. אנחנו כמה עשרות אנשים. הרבה עזבו עם הילדים, בטיולים ובחופש, כרגע זה משתנה בזמן נתון, אני על הגדר ללא סיום נתון", הוסיף.

תושב נוסף מהדרום זעם, וקרא: "איפה חטיבות החי"ר? איפה הטנקים? איפה הכל? איפה מל"טים באוויר, איפה מסוקים? מה הולך פה?".

תושבת עוטף עזה אחרת, מסרה ל"מעריב": "אחותי ובני משפחתה היו בממד כבני ערובה כשחמישה מחבלים מסתובבים בתוך הבית שלה. ואני עם הוריי כמה בתים לידה בתוך הממד, היינו בלי חשמל ובפחד ומנסים להזעיק כוחות ביטחון שיצילו את אחותי ובני ביתה".

תושבת נוספת אמרה בכאן רשת ב' בהתייחס למצב: "אנחנו מסוגרים במרחבים המוגנים, כל הבוקר היה ירי מסיבי. אנחנו מנותקים לגמרי מחשמל, הטלפונים תכף קורסים. "המון טילים כל הבוקר, המון ירי סביב הבתים שאנחנו לא יודעים מה מקורו, אין שום אינפורמציה חוץ מווטסאפים שאחד מדווח לשני. יש פצוע שצריך לפנות אותו ולא מצליחים".

אישה בת 70 נהרגה מוקדם יותר מפגיעה ישירה במועצה אזורית גדרות לאחר שעשרות מטחי רקטות נורו מרצועת עזה לעבר גוש דן, אזור השרון, השפלה ודרום הארץ. במקביל, מחבלים חדרו מרצועת עזה ליישובים בעוטף, והתושבים התבקשו להסגר בבתיהם ולנעול את הדלתות. כוחות הביטחון מנהלים משעות הבוקר קרבות במוקדים שונים בעוטף עזה מול המחבלים שחדרו לשטח הארץ. 

הקבינט המדיני-ביטחוני יכונס בשעה 13:00 בקריה בתל אביב. קודם לכן תתקיים הערכת מצב מורחבת ב-9:30.