ישראל נכנסה הבוקר (שני) ליומה השלישי של המלחמה בדרום, ובזמן שמתפרסמים עוד ועוד שמות של חללי צה"ל ואזרחים שנטבחו במתקפת הטרור הרצחנית של חמאס, נחשפים סיפורי הגבורה של הכוחות הלוחמים במרחב עוטף עזה לאורך המלחמה.

מבצע חרבות ברזל: יותר מ-700 נרצחו, חשש למנהרות בעוטף עזה
התרחיש האפוקליפטי מחייב שינוי תפיסתי | רמ"ח שבויים ונעדרים לשעבר בטור מיוחד

ע' קב"ם אוגדת עזה, סג"ם א' המשרת כקצין ללא הכשרת לוחם, פעל במהלך היתקלויות מול מחבלים כאשר היה במקרה בתורנות בבסיס רעים במהלך השבת. הקצין סיכל מספר אירועים ומחבלים בנקודה.

שלמה בוימסטר, בשנות ה-70 לחייו, משרת כקצין עורף במילואים באוגדת עזה בזמן חירום. הוא הוקפץ לבסיס רעים בזמן שנשא את נשקו האישי, ובדרכו לנקודה נתקל במחבלים והרג אותם. בוימסטר נפצע מרסיסים ולמרות פציעתו מתפקד כעת בחמ"ל האוגדה.

מפקד חטיבת החילוץ, אל״ם אלעד אדרי, יצא מבא״ח העורף בזיקים במהלך השבת כדי להילחם עם פקודיו, נלחם שעות רבות לצד לוחמיו במאמץ לסכל את המחבלים במקום ולהגן על תושבי האזור.

תיעוד קרב יריות סמוך למשוב אמונים. צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27א'

מפקדת גדוד שחר בחטיבת החילוץ, סא״ל ירדן שוקרון, הוקפצה לבסיס אורים ביחד עם כמה מפקודיה לאחר שהתקבלו דיווחים על ארבעה מחבלים שמסתובבים בבסיס. במהלך הקרבות סיכלה שלושה מהמחבלים שהיו בבסיס. פקודיה סיכלו את המחבל הרביעי.

כוח של שמונה חיילים מגדוד 931 בפיקודו של סרן טל גרושקה ז"ל, פעל לנטרול מחבלים בשדרות. במהלך הפעילות הותקף הכוח על ידי מספר מחבלים ששהו באזור והשיב באש. גרושקה נפגע בכתפו. למרות הפציעה, המשיך הכוח בתקיפה וניטרל מספר מחבלים במקום. בסיום הקרב פונה מפקד הכוח לבית החולים, שם נקבע מותו.

קהנ"א (קצין הנדסה אוגדתי) עזה, סא״ל י׳ פעל במספר היתקלויות מול מחבלים במחנה 'רעים'. גם לאחר שנפצע מכדור ברגלו המשיך להילחם במשך שעות ארוכות על מנת לסכל את המחבלים.

במהלך היום כוח מגדוד קרקל בפיקודה של המג״דית סא"ל אור בן יהודה, תפסו 15 מחבלים חמושים ביתד. לאחר שעות ארוכות של לחימה עצימה המחבלים נכנעו וכעת הם מוחזקים בישראל והועברו לחקירת שב"כ.