התקווה נגוזה: משפחתה של עמית מן, הפרמדיקית שהייתה נצורה במרפאה בקיבוץ בארי ואבד עימה הקשר ביום שבת, הודיעה אתמול בערב כי היא נרצחה. "זהו. זה נגמר. בצער אינסופי ובכאב תהומי אני מעדכנת שעמיתוש שלנו המדהימה, היפיפיה, האמיצה והחכמה נרצחה על ידי מחבלים שפלי אדם. יהי זכרה של אחותי הקטנה ברוך לעולם ועד", כתבה אחותה חביבה מן.

היום הרביעי למלחמה: מעל לאלף קורבנות, התקיפות ברצועה נמשכות
נתניהו, אם ידעת מי הוא חמאס, למה השקעת במימונו? | בן כספית

קרוב משפחתה, חיים ורון, ספד לה בפייסבוק: "עמית שלנו, עמית עם הלב הענק, היפה והחכמה שלנו, הדודה הנערצת, הגיסה המדהימה שלי, נרצחה על לא עוול בכפה על ידי מחבלים נתעבים". 

קרוב משפחה אחר, גבריאל בוקובזה, כתב: "בצער רב ויגון עמוק התברר היום שעמית מן, בת דודתי המוכשרת, היפה והחכמה, איננה עוד. בלתי נתפס. היא נרצחה על ידי בני עוולה, בני שטן, בטבח בקיבוץ בארי".

התנדבה במשך שנים במד\'\'א וסייעה למאות אנשים. עמית מן (צילום: באדיבות המשפחה)
התנדבה במשך שנים במד\'\'א וסייעה למאות אנשים. עמית מן (צילום: באדיבות המשפחה)

"עמית התגוררה בנתיבות, התנדבה במשך שנים במד״א וסייעה למאות אנשים. בשבת היא נסעה להציל חיים בקיבוץ בארי ונקלעה לטבח ולמחדל המזעזע שהיה שם. לפני מספר שנים, גם בחג סוכות, הלך לעולמו אביה האהוב דוד. עמית אהובה, אלוהים יפרוש עלייך כנפיו לנצח".

חביבה מן, אחותה של עמית, התראיינה אתמול ל-103FM לפני שהמשפחה קיבלה את הבשורה הקשה, וסיפרה בכאב: "היא סימסה לנו מאות הודעות באותו יום שחור, עד 14:15 התכתבנו איתה, היינו איתה אונליין, היא הקליטה לנו הקלטות. זה פשוט לא להאמין, זה חלום בלהות, מה שקורה שם מסביבה. גם את ההקלטה של המחבלים שפורצים עם מסע יריות, אנחנו יודעים באיזו אימה היא הייתה".

"אני הולכת אחורה בקבוצה, עוברת על כל ההודעות, מנסה לראות עוד משהו, ואני מבינה איך אנחנו בשעה 08:00 בבוקר בטוחים שכל רגע הצבא מגיע, והיא שואלת איפה הצבא, וכל הזמן דואגת לפצועים שאיתה, כל הזמן כותבת לנו שאין לה איך לעזור להם. עולה בקשר מול מד"א, מבקשת תגבורת, והם אומרים לה שלא תהיה בקרוב", אמרה והוסיפה: "פשוט מציאות בלתי הגיונית לילדה בת 22 להתמודד. יש לנו את הכאב האישי והפרטי שלנו, אבל גם את הכאב הקולקטיבי כאזרחים במדינה".

בהמשך אמרה, "אנחנו מנסים לעכל, אני חושבת שאנחנו מדינה שלמה בחרדה כרגע ובשוק טוטאלי. אנחנו יודעים שהם פשוט ישבו שם וחיכו לעזרה, לצבא, לחילוץ, שלא הגיע. היא הייתה גיבורה, ניסתה לשמור על אופטימיות, היא התכתבה עם חברות שלה שהן גם פרמדיקיות וכל הזמן כתבה להן 'לא לצאת', היא כל הזמן דאגה לאחרים בכל כל הטירוף הזה. היא ילדה בת 22, כל החיים שלה לפניה".

מסיבת העיתונאים של הורי הנעדרים (צילום :אבשלום ששוני)

"אנחנו יודעים שבשעה 13:50 היא כתבה 'המחבלים פה, תתפללו עליי'. ובעצם באותו הרגע לא היה כמה דקות מענה ואז היא שלחה לנו הקלטת שמע של המחבלים בתוך המרפאה, צרחות, יריות. ואז אחר כך, כשאנחנו מנסים לכתוב לה ואין תגובה, אני פשוט מחייגת אליה, והיא עונה לי, ואומרת לי 'ירו בי, ברגליים, הם עליי', וזהו. מאותו רגע השיחה התנתקה", שיחזרה. "מאותה רגע אנחנו פשוט לא יודעים מה עלה בגורלה. הייתה לנו תקווה שהיא הייתה עם בני הערובה, לא יודעים מה איתה, עם המאבטח שהיה איתה".

סייעה בעריכת הכתבה: שני רומנו, 103FM