מבצע "חרבות ברזל": לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הודיעו על הקמת ממשלת חירום וקבינט ניהול מלחמה, השניים יפרסמו הערב (רביעי) הצהרה לתקשורת.

"למה אתה לא בעוטף?": אזרחים תקפו בחריפות חברי כנסת ושרים מהליכוד
היום החמישי למלחמה: גלנט - "נמחה את חמאס-דאעש מעל האדמה"; בכיר בג'יהאד חוסל בעזה

ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר בפתח דבריו: "הערב הקמנו ממשלת חירום לאומית. עם ישראל מאוחד והיום גם ההנהגה שלו מאוחדת. שמנו בצד כל שיקול אחר כגורל המדינה שלנו מוטל על הכף, נעבוד יחד, שכם על שכם למען אזרחי ישראל, למען מדינת ישראל".

נתניהו תיאר את הזוועות שהתגלו בעוטף עזה. "ראינו את חיות הטרף ראינו את הברבריות שאיתם אנחנו מתמודדים. מתמודדים עם אויב גרוע מדאעש. ראינו ילדים וילדות כפותים שנורו בראשם, אנשים ונשים שנשרפו בעודם חיים, צעירות שנאנסו ונטבחו, לוחמים שראשיהם נכרתו, במקום אחד הם הכניסו אנשים והביאו גלגלי ספייר מסביב כדי שיהיה חומר דליקה ושרפו אותם חיים".

"אנחנו נלחמים בעוצמה בכל החזיתות עברנו להתקפה, כל איש חמאס הוא בן מוות. חמאס זה דאעש ונרסק אותו כפי שהעולם ריסק את דאעש", הכריז.

שר הביטחון יואב גלנט נשא דברים אף הוא, ואמר: "התקפה רצחנית, חמורה מכל התקפת טרור אחרת שהייתה אי פעם בעולם, אלפי מחבלים הסתערו מתוך מטרה לבזוז לרצוח ולשחוט, אני משרת את מדינת ישראל כחייל וכלוחם 47 שנים, ראיתי הרבה אירועים קשים, אירוע כזה לא ראיתי, ראש הממשלה תיאר - ילדים שנכפתו זה על זה ונרצחו, אנשים שנשרפו, מעשים ברבריים שהעם היהודי לא חווה מאז 1945".

"הדברים האלה נבלמו רק מדבר אחר, גבורתם של הלוחמים", הוסיף. "עברתי בשטח בכל שלושת הימים האחרונים, הייתי בישובים, בקיבוצים, פגשתי את הלוחמים שיצאו מהקרבות, שמעתי את הסיפורים שלהם, שמעתי על הלוחמים שהסתערו ראשונים, נפלו, חבריהם הלכו אחריהם והמשיכו עד שהרגו את המחבלים".

עוד אמר: "הדבר הזה לא ימשיך להתקיים, לא יהיה מצב שילדים ישראלים ירצחו ואנחנו נעבור לסדר היום. ואני אומר - אנחנו נמחה את הדבר הזה שנקרא חמאס דאעש עזה מעל האדמה".

שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב בפיקוד העורף (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב בפיקוד העורף (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

לבסוף, נשא דברים גם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, ואמר: "ישראל נמצאת באחת משעותיה הקשות ביותר, אלו ימים גורליים, החברים שלה, המשפחות שלה נרצחו ונחטפו בידי אויב אכזר, אויב שצריך להכחיד אותו בכל האמצעים וללא כל עכבות. העמידה שלנו כאן שכם אל שכם כמסר ברור לאויבנו, וחשוב מכך מסר לכל אזרחי ישראל, כולנו יחד כולנו מתגייסים כולנו מגויסים".

"יש לישראל את הצבא העוצמתי ביותר, יש לה את האנשים הטובים ביותר, אנו רואים את זה במטוסים על מטוסים של בחורים צעירים שחוזרים הביתה להגן על הבית ואת העוצמה הזו בעזה כבר מרגישים זאת ואם יהיה צורך בלבנון ירגישו זאת והעולם כולו ייראה זאת".

עוד אמר: "אני פונה לכל אזרחית ואזרח בבית שחוששים, ומפחדים, שאיבדו את תחושת הביטחון ואני אומר לכם שאני מבין את החשש. אני מבין את הכאב. ואין לי מילים לנחם", הוא הוסיף: "אבל אסור לטעות, מדינת ישראל היא המדינה החזקה ביותר באזור. מנת חלקם של אויבנו תהיה דם ואש ותמרות עשן".

"זה לא הזמן לשאלות קשות אלא לתשובות מוחצות בשדה הקרב. לממשלה ולכוחות הביטחון יש גיבוי רחב וחשוב גם ממפלגות האופוזיציה שאני מקווה שחלקן יצטרפו אלינו בימים הקרובים", לבסוף הבטיח: "אני מסתכל על האזרחים ואומר לכם - אנו ננצח באופן חד ומובהק, נשנה את המציאות הביטחונית לשנים קדימה, האויב יושמד, הביטחון יוחזר, שדות הקטל ייבנו ומדינת ישראל כולה תשוב לשגשג ולהתחזק".