החל מיום שבת בבוקר נמצאת משפחתה של שי רגב, שבילתה במסיבת הטבע בקיבוץ רעים, בחוסר ודאות מוחלט ומנסה בכל דרך לגלות מה עלה בגורלה. נכון למועד כתיבת שורות אלה, אין להם שום מידע לגבי מה קרה לה והיכן היא נמצאת. "לא קיבלנו עד כה שום מידע מאף גורם רשמי", אומרת בכאב אפי רגב, אמא של שי.

עדיין מחכים לך, עדיין נאחזים בתקווה: מתפללים לשלומה של כתבת מעריב שי רגב
עדות דרמטית ממסיבת הטבע: "המחבלים אמרו לי - תירגעי, לא נהרוג אותך"

"החדשות האחרונות הן שאחות של ניר פורטי, בן זוגה של שי שהיה איתה במסיבה, התקשרה אליי וסיפרה שאנשים אספו חפצים מאתר המסיבה. הביאו אותם לבית קמה, היא הלכה לשם ומצאה את התיק של ניר, ולידו גם פאוץ', כלי רחצה וכפכפים. היא צילמה את הפריטים האלה, זיהיתי שהם של שי והיא לקחה אותם. מעבר לזה, אנו לא יודעים כלום. התסכול הזה, אי־הוודאות הזו, מוציאים מהדעת. אני רוצה תשובות. אני רוצה לדעת האם אני צריכה להתחיל לשבת שבעה או לא. אנחנו מאוד עם הרגליים על הקרקע. אני פחות אופטימית ככל שהשעות עוברות".

שי רגב (צילום: באדיבות המשפחה)
שי רגב (צילום: באדיבות המשפחה)

רגב, 25, עורכת אתר מעריב TMI ועיתונאית במעריב אונליין, השתתפה כאמור במסיבת הטבע ברעים, ומאז איש לא יודע מה עלה בגורלה ובגורל בן זוגה. "ידעתי ששי נסעה למסיבה בדרום", מספרת ניצן, אחותה של שי, הקטנה ממנה בשנתיים. "קמתי בבוקר שבת, אמא אמרה שהתחילה מלחמה. בחדשות הראו סרטונים של אנשים שרצים מהמסיבה. אמא אמרה לי ששי שם, שזאת המסיבה. היא התקשרה בשבת בשעה 06:30 בבוקר. היא העירה את אמא, אמרה שיש צבע אדום, אמרה ש'אנחנו בסדר, אל תדאגי'. בשעה 8:00 בבוקר היא התקשרה שוב, אמרה שעלו לרכב של חבר שהיה איתם, שהם מנסים לברוח, אבל יש פקק. אמרה לה שהיא אוהבת אותה וניתקה".

מה ידוע לכם על מה שקרה מאז?
"בזמן הבריחה עם הרכבים הגיעו מחבלים והתחילו לתקוף ואז הם ברחו מהרכב. במהלך הבוקר והצהריים הצלחנו לדבר פעמיים עם הבחור שנהג ברכב. הוא לחש שהוא מתחבא בשיח, שאלנו אם שי וניר איתו, הבנו ממנו שהם כאילו איתו, אבל אולי הוא התכוון להגיד שהם לא איתו כי הוא לחש. בסופו של דבר, הוא חולץ והגיע לסורוקה. הסתבר שהם התחילו לברוח יחד, ואז באיזשהו שלב התפצלו.

זירת הטבח במסיבת הטבע ברעים (צילום: gettyimages)
זירת הטבח במסיבת הטבע ברעים (צילום: gettyimages)

"יום למחרת דיברנו איתו שוב, ואז הוא אמר שהוא התחבא בשיח, השיח החל לעלות באש, הוא התחיל לברוח, הסתכל לאחור וראה אותם שוכבים על הקרקע בלי תנועה. מעבר לזה שום דבר לא יודעים. נתנו דנ"א במשטרה, היינו בבתי חולים כל הלילה, חיפשנו אותם וכלום. אנחנו פשוט בסיוט, בחוסר אונים. כל פעם מגיע מידע לא נכון מהרשתות החברתיות, פתאום יש חבר שאומר שראה שם, מישהו אחר אומר שראה במקום אחר. יש המון מידע סותר. אנחנו לאט־לאט מפסיקים להאמין.

היא ממשיכה: "אנחנו לא מבינים איך אף אחד לא מדבר איתנו, לא נותן מידע. אנחנו מרגישים בחושך. אנחנו מקווים שאולי היא נחטפה או אולי היא בשטח, ובעיקר שהיא בחיים. היינו רוצים להבין אילו פעולות עושים כרגע, האם יש עדיין סיכוי לעוד ניצולים, האם מנהלים משא ומתן כדי בכלל לדעת מי החטופים. שי וניר רק עברו לגור יחד בתל אביב. אנחנו כל הזמן בקשר עם ההורים שלו, עם אחותו. בלילה בבתי חולים הם גם היו איתנו".

"חוסר ודאות גדול"

"אנחנו בחוסר ודאות אחד גדול. זה דבר בלתי נתפס איך במדינה הזו עד עכשיו אין לנו תשובות. ואיך הבת שלי בטח שוכבת שם או שכבה שם כל כך הרבה שעות ואף אחד לא יודע להגיד לנו שום דבר", אומרת אפי. "כל פעם שואלים אותנו את אותה השאלה: 'דיברתם עם מוקד 105?'. אני אומרת להם 'כן, דיברנו עם המוקד הזה אלף פעם'. זה לא נתפס, למה אנחנו לא יכולים במדינה הזאת שילדים ילכו למסיבה ופשוט יחזרו ממנה? הם רק הלכו למסיבה. בשום מדינה אחרת בעולם זה לא יכול לקרות. זה מטורף, איך זה הגיוני? אני לא מצפה שישלחו לי עובדות סוציאליות, אנחנו מוקפים פה ואנחנו משפחה תומכת. אני רוצה שיגידו לי איפה הבת שלי ומה קרה לה.

"היא דיברה איתי בפעם האחרונה ב־8:00 בבוקר בשבת, אמרה 'אמא, אנחנו מנסים לעוף מפה, נכנסנו לרכבים אבל יש פקק מטורף'. אמרה 'אמא אני אוהבת אותך', והשיחה נותקה. וזהו. מאז אני לא יודעת מה איתה. שי היא הילדה הכי אחראית בעולם. אם הייתה יכולה, אז בשניות היא הייתה מתקשרת אליי. אני רק רוצה לדעת מה איתה. גם המשפחה של בן זוגה נמצאת בחוסר אונים".

"כשהבנתי ששי נעדרת, התחיל מרדף בניסיון לעשות כל מה שאפשר כדי למצוא מידע, אם זה לפרסם אצל מפורסמים ברשתות חברתיות, או אצל קולגות מעיתונים אחרים, וגם להיעזר בעיתונאים שהיו שטח כמו אדווה דדון ויולן כהן", מספרת נועה רחמים, העורכת הראשית של אתר מעריב TMI. "מאז אני בקשר צמוד עם המשפחה שלה. הקשר כאמור נותק בשעה 8:00 בבוקר, והיה איכון אחרון שלהם בסביבות השעה 10:00 בבוקר בשטח פתוח ליד המסיבה, ומאז הפלאפונים שלהם סגורים. הסתכלתי בכל הסרטונים האפשריים ברשת כדי לנסות למצוא אותם ולא ראיתי".

זירת הטבח במסיבת הטבע ברעים, מבצע חרבות ברזל (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
זירת הטבח במסיבת הטבע ברעים, מבצע חרבות ברזל (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

רחמים ורגב עובדות יחדיו שנה ושלושה חודשים. "מהרגע ששי נכנסה לעבודה שוטפת איתי, היו לנו יחסים מעולים", היא מספרת. "תמיד אמרתי לה שאנחנו אגרוף אחד מול כולם וצוות מנצח. לא היינו רק קולגות או ביחסים של מנהלת ועובדת, אלא נהיו בינינו יחסי חברות לכל דבר ועניין וראיתי בה שותפה שלי להתפתחות האתר. שי מגדילה ראש, יצירתית, חושבת מחוץ לקופסה. הפעם האחרונה שיצרתי איתה קשר הייתה בשישי אחר הצהריים כששלחתי לה את סידור העבודה לשבוע הבא. ידעתי שהיא מתכננת ללכת למסיבה, אבל לא ידעתי לאיזו".

"מחכים שהסיוט ייגמר"

"אני דואגת לה בטירוף, חושבת מיליון מחשבות", מוסיפה רחלי קירמה, חברתה לעבודה של רגב. "רק לא מזמן היא עברה לגור עם ניר, בן הזוג שלה, הם זוג כל כך מאוהב והיא הייתה מאושרת ובעננים. שי היא כזו נערת מסיבות שאוהבת את החיים ואוהבת לבלות. רק ביום חמישי היא הייתה בהופעה של ברונו מארס. כולנו מאוד דואגים לה, אין לנו מושג מה קורה. מאז שהבנתי שהיא הייתה במסיבה התחלתי לחפש אותה. אני מחפשת אותה כל הזמן, במקומות הכי גרועים, בקבוצות טלגרם של חמאס, בסרטוני חטיפה, סרטוני בריחה, ולא מוצאת שום דבר. היא לא נמצאת בשום מקום. אנחנו אפילו לא יודעים למה אנחנו מתפללים, רק מקווים שהיא בסדר ושאם נחטפה - אז שתחזור. מחכים שהסיוט ייגמר. אני מקווה ששניהם שרדו, אני חנוקה מדמעות כל היום".

"בשבוע שעבר היה אצל שי בבית ערב צוות, היה ערב מהמם. זאת גם הייתה הפעם האחרונה שראיתי אותה", מספר עידן זקן, שעובד יחד עם רגב. "מפני שיש לנו גישה למלא ידוענים, סלבס, ניסינו לבקש שיפרסמו את התמונה שלה. היא קיבלה לרגע נוכחות ברשתות, אבל כלום. אין לנו כל כך מה לעשות בנושא, אנחנו מתפללים, מנסים לאתר שבבי מידע, אבל תכלס אין לנו כלום ביד. זה חוסר אונים פסיכי. כלום לא יודעים וזה מסתכל. אני מקווה שהערפל הזה יתבהר בקרוב, שיקרה כבר משהו".

"צריך לעשות הכל כדי למצוא את שי", אומר הקומיקאי גיא הוכמן, בן זוגה לשעבר של רגב. "אני דואג לה. אחרי שנפרדנו, עוד הייתי מבקר את המשפחה שלה. זו משפחה שמאוד נכנסה לי ללב. איזשהו עוקב באינסטגרם שלח לי ששי נעדרת. אני בקשר עם אמא שלה. דיברתי איתה כשהיא ניסתה לחפש אותה בסורוקה. זה הזוי, אין משהו מסודר, אין מדינה, ההורים צריכים ללכת לחפש, שום דבר לא עובד. אני עכשיו במילואים, אני מנסה לעשות כל שביכולתי כדי להפיץ ומשתדלים להיות אופטימיים".

"דיברתי עם שי בסוף השבוע, היא אמרה לי שהיא יורדת למסיבה וקבענו להיפגש ביום ראשון כשהיא חוזרת", מספר יונתן ברזאני, חבר ילדות של רגב. "התעוררתי מהאזעקות בתל אביב, אחר כך הבנו שיש אירוע גדול במסיבה. יצרתי קשר עם אפי, אמא של שי, הבנו שהיא נעדרת. באיזשהו שלב קיבלנו איכון לגבי הטלפון שלה מהמשטרה, שנמצא באזור המסיבה בסביבות השעה 10:00, וזהו. לקראת הערב אפי ואני נסענו לסורוקה. אף אחד לא יכול היה לתת מידע. נכנסנו חדר־חדר, פתחנו וילונות. לקראת הלילה כבר גויסתי בצו 8, ואנחנו עדיין מחפשים איזשהו קצה חוט. מנסים למצוא קשרים בכל דרך, למצוא מידע. אנחנו באירוע כל כך עצום, אף אחד לא יודע מי נגד מי, יש כל כך הרבה נעדרים, אבל הציפייה היא שמישהו ייצור קשר, שמישהו ידבר עם המשפחה. בינתיים זה לא קרה".