בימים האחרונים, מאז החלה מלחמת ״חרבות ברזל״, קמו מספר גופים פרטיים והתנדבותיים שדואגים בליצור, להפיק ולהפיץ תכנים בארץ ובעולם למען ההסברה הישראלית. אחד הגופים הגדולים שהוקמו מביניהם הוא ״מטה ההסברה האזרחי״, שמזמין את הציבור מישראל ואזרחים פרו ישראלים מרחבי העולם להשתתף במאמץ ההסברה בימי הלחימה. מטרת הארגון היא להציג ולהמחיש בפני העולם את הזוועות שהתחוללו במהלך הטבח של המחבלים שחדרו לארץ ורצחו וחטפו ישראלים חפים מפשע.

 תוך 48 שעות מתחילת הלחימה בעזה, הקימו קבוצת אזרחים ישראלים את מטה ההסברה האזרחי בשיתוף עשרות אלפי מתנדבים מהארץ והעולם שחברו אליהם. המתנדבים תורמים מזמנם להכנת חומרי הסברה ויזואליים, חומרי וידאו ייעודיים ותכנים לרשתות החברתיות ולערוצי התקשורת הישראלים והזרים.

״המטרה שלנו היא שהזוועות שהפכו למציאות כאן - ישודרו 24/7 לעולם״, אומר אליאב בטיטו, ראש מטה ההסברה. ״יש לנו שלושה צוותי תוכן עיקריים - צוות קריאייטיב, צוות גרפיקה וצוות עורכי וידאו. התכנים מתורגמים על ידי 400 מתורגמנים ברחבי העולם ומופצים ביותר מ-30 שפות. במקום לחפש בקבוצות הטלגרם של החמאס - הכי פשוט להיכנס אלינו ולקבל מידע אמין בלי פייק ניוז״. 

אליאב בטיטו (צילום: בועז רובין)
אליאב בטיטו (צילום: בועז רובין)

״כחלק מההסברה, יש לנו צוות שמצלם ומראיין את משפחות הנעדרים, החללים והחטופים על מנת ליצור ראיונות עומק של כל אחד מהם בסדר גודל של 30 דקות לסרטון.  כאשר מסיימים את הראיון - אנו מוציאים קטעים נבחרים ממנו לרשתות החברתיות, ומפיצים ומתרגמים אותו בשפות שונות. לדוגמה אם יש חטופה שהיא תאילנדית - נתמקד בהסברה במדינה שלה. חוץ מפרסום הזוועות, יש לנו צוות שמתעסק בחדשות חיוביות ומפרסם סיפורי גבורה, ערבות הדדית בעם ישראל והצלחות במהלך המלחמה״, מתאר.

״מעבר לכך, יש לנו צוות ומעטפת של פסיכולוגים ועובדים סוציאלים שמסייעים נפשית למשפחות הנעדרים שלא מקבלות מענה. בשורה תחתונה - מטה ההסברה האזרחי הוא הכתובת לאזרחי ישראל. אנחנו לא צריכים לחכות לממשלה כדי לתת מעטפת הסברתית לעולם ורגשית למשפחות״, הוא טוען. 
 
״כשפרסמתי שאני רוצה להקים מטה הסברה שיעזור בתקופה הזו, פניתי לאנשים שאני מכיר - וחבר הביא חבר להתנדב. כולם מתנדבים בצורה מלאה, מתוך אהבה ורצון לסייע בהסברה הישראלית.  אנחנו שמים פנים של אנשים מכל העולם כשגרירים - וכעת יש כבר כעשרות אלפי שגרירים למען ישראל בארץ ובעולם - שמגוייסים למשימה ההסברתית, ויוצרים ומפרסמים תמונות, סרטונים וקמפיינים״. 

הערב יושק למטה אתר הסברה ייעודי ובו חומרים בכ-30 שפות, המאפשרים לציבור בישראל ובעולם לקחת חלק במאבק ולהפוך לשגרירי הסברה. יצוין כי כלל חומרי ההסברה, בטרם עלייתם לאוויר, עוברים בדיקה מקיפה של נשות ואנשי תקשורת, הבוחנים את אמינותם והתאמתם למסרים המדויקים.