מעט יותר משבוע לאחר תחילת המלחמה, התקבלה החלטה על הרחבה משמעותית של כיתות הכוננות. במסגרת ההחלטה, הפרוייקט יורחב גם למגזר העירוני. 

היום העשירי ללחימה: אין הפסקת אש, נמשך הירי השוטף לדרום
גבורת הגשש: גרם למחבלים לחשוב שהוא אחד מהם - והם חוסלו

היום (שני) ומחר יוקמו כיתות כוננות ברמלה, נוף הגליל, אלעד, עכו, נהריה, כרמיאל, מעלות תרשיחא, אשקלון, אילת, ראש העין, חריש, דימונה, קריית גת, שהם ומודיעין, ותוך מספר שבועות צפויה השלמת הפרויקט בכל הארץ.

על פי הודעת המשרד לביטחון לאומי ומשטרת ישראל, כיתות הכוננות יוכפפו למפקדי המשטרה ויופעלו כמתנדבי משטרה באמצעות פו"ש מסודר. לעניין סדר הקמתן, תינתן עדיפות לערים הסמוכות לגבול, ערי מטרופולין וערים מעורבות. איתור המתנדבים יעשה באמצעות פיקוד העורף, הרשות לביטחון קהילתי, החברה למתנסים, רשות מרכזי הצעירים, ורכזי המתנדבים של משטרת ישראל. להצטרפות לכיתות הכוננות יש לפנות לאחד מהגורמים שלעיל.

"הטבח בדרום מלמד עד כמה כיתות הכוננות חשובות והצילו ישובים שלמים, אני שמח על הרחבת הפרויקט לכל הארץ במקביל למדיניות שלנו להרחיב את האפשרות של מאות אלפי אזרחים לשאת בנשק", מסר בנושא השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

המפכ"ל יעקב שבתאי, הוסיף: "השוטרים ולוחמי מגב הגיבורים היו הראשנים להגיב, סיפורי הגבורה מעידים על מיקומה של משטרת ישראל בבטחון הלאומי. הקמת כיתות הכוננות במסגרת תחנות המשטרה ברחבי הארץ תחזק את התחנות במתנדבי משטרה חמושים השומרים על הבית שיגדילו את סד"כ המגיבים הראשונים ויחזקו את הבטחון במגזר העירוני".

כזכור, בשבוע שעבר רכש המשרד לביטחון לאומי 4,000 רובים עבור הקמת כיתות כוננות בישובים הכפריים במדינת ישראל, כאשר הנשקים כבר חולקו על ידי מערך הישובים של משמר הגבול והפרויקטור מטעם המשרד לבל"מ ניצב (בדימוס) שמעון לביא ל-368 כיתות כוננות בישובים הכפריים בארץ.

אתמול נרכשו 2300 רובים נוספים, שיחולקו בימים הקרובים ל198 כיתות כוננות נוספות במרחב הכפרי. בכך תושלם הקמת 566 כיתות כוננות חדשות בישובי המרחב הכפרי בגבולות ישראל, בקו התפר, ובאזורי סיכון נוספים על פי התפיסה המבצעית שגיבש מפקד משמר הגבול ניצב בריק יצחק.