משה ודיאנה רוזן נפצעו ונחטפו מביתם שבקיבוץ ניר יצחק במהלך הטבח על יישובי עוטף עזה על ידי כוחות חמאס ושוחררו במפתיע על ידי המחבלים. השניים נותחו בבית החולים הדסה הר הצופים ומצבם טוב. כעת, הם מספרים את סיפור הגבורה ומשתפים ברגעי האימה בקיבוץ.

"לאף אחד לא היה סיכוי": קשישים וניצולי שואה נטבחו בדרך לנופש בים המלח

בני הזוג רוזן, שחיים בקיבוץ ניר יצחק כבר למעלה מחמישים שנה, קמו בשבת בבוקר לקול אזעקה, אך במהרה הם הבינו שמדובר באירוע גדול בהרבה משגרת האזעקות בה הם מורגלים. "התעוררנו מהתרעת צבע אדום. אנחנו רגילים לסיוט הזה, אבל מהר מאוד הבנו שמדובר באירוע אחר. ענק. בשלב מסוים הגיעה ההודעה על כניסה של גורמי טרור ליישוב ואין ספק ששה היה מטלטל. שמענו דפיקות חזקות מאוד על דלת הבית, היינו במרחב המוגן ואמרתי לדיאנה: 'הם בתוך הבית, הם פה'", מתאר משה. ״במאמץ גדול מאוד הצלחנו להחזיק את הדלת שלא יפתחו, אבל הם ירו לתוך המנעול והדלת נפתחה. נפצענו לאחר שספגנו את צרור היריות בידיים שלנו, תוך כדי ניסיון למנוע את כניסתם".
 
חוליית המחבלים שהצליחה לפרוץ את דלת הממ"ד, חטפה את בני הזוג והחלה להוביל אותם אל גבול הרצועה. כשהם תחת שליטה של המחבלים, הם אזרו אומץ והתנגדו לחטיפה: "העזנו להגיד למחבלים שאנחנו פשוט לא הולכים לעזה. אמרנו שאנחנו פגועים, מדממים וצריכים לנסוע לבית חולים", מספרים משה ודיאנה. השיח המשיך בעקשנותם של בני הזוג, שחזרו על כך שהם צריכים טיפול רפואי. התגובה בסופו של דבר היממה אותם. חוליית המחבלים הסכימה לשחרר את דיאנה ומשה ואמרה להם ללכת בחזרה לגדר. השניים, המומים ולא מאמינים הסתובבו והיו בטוחים שירו בהם בגבם. 

חדירת מחבלים משטח עזה לישראל (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

לאחר יממה ארוכה מהרגע בו חמקו מהמחבלים, הזוג הגיע לקבל טיפול בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים. ד"ר מיכאל צ'רנובסקי, רופא בכיר במחלקה האורתופדית בבית החולים מתאר: "הזוג הגיע אל בית החולים עם פציעות ירי בכפות הידיים. דיאנה הגיעה עם כף יד חבולה ופגיעה חמורה באצבע ומשה הגיע במצב קשה יותר עם שברים פתוחים מרוסקים בכל עצמות כף היד. משה ימשיך אצלנו בטיפול הרפואי, כשכולנו כאן עוטפים את השניים בחום ודאגה״.

ד״ר צ'רנובסקי שניתח את כפות ידיהם של בני הזוג מספר: "הגיע אלינו זוג מדהים, עם סיפור מצמרר ופציעות ירי קשות בכפות הידיים. 
הם נותחו בניתוח אורתופדי ומצבם משתפר מיום ליום. סיימנו עם ההליכים הרפואיים של גב׳ רוזן ומשה ממשיך לקבל טיפול בבית החולים״.