חבר קבינט המלחמה ויו״ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, קיים היום (חמישי) סיור בנגב המערבי יחד עם ח״כ מתן כהנא וח"כ אלון שוסטר. במהלך הסיור ביקרו השלושה בבארי, כפר עזה ומפלסים. במהלך ביקורו, הבהיר השר לתושבי המקומות כי "המערכה הנוכחית תהיה ארוכה ומשנת מציאות".

היום ה-13 למלחמה | הירי ליישובי הדרום וגוש דן התחדש; גלנט: "תהיו מוכנים - הפקודה תגיע"
אחרי הרמטכ"ל, ראש השב"כ ואמ"ן - הגיע תורו של גלנט לקחת אחריות   

במהלך ביקורם במפלסים, גנץ שוחח עם תושבי הדרום, וקרא: ״אני מגיע מבארי וכפר עזה וגם פגשתי במפקדים וחיילים הנמצאים בשטח. הדברים ברורים – המשימה שלנו היא להבטיח, שלעולם לא עוד. המערכה תהיה ארוכה ומשנת מציאות. המטרה שלנו – היא הכחדת האיום. 
את המפלצות שיושבות מעבר לגבול צריך לחסל, את המציאות צריך לשנות. כפי שאמרתי לפני שבוע: זה אנחנו או הם. ואני אומר לכם חד משמעית, ובהסתמך על סיוריי בצה״ל ובמפגש עם האזרחים בחזית ובעורף - זה אנחנו".

בני גנץ בביקור בנגב המערבי (צילום: רענן כהן)
בני גנץ בביקור בנגב המערבי (צילום: רענן כהן)

הוא קרא לתושבי עזה ואמר כי "סינוואר ודף הביאו עליכם אסון והם הופכים את החיים שלכם לגיהינום עבור האידיאולוגיה הרצחנית שלהם. אם אתם חפצי חיים – רדו דרומה. אל תהיו מגן אנושי של חיות אדם". בנוסף, פנה לחברה הישראלית ואמר: "אין לנו אויבים מבית. זה לא הזמן למאבקים ולהתקפות בינינו – זה הזמן לחסל את אויבינו. הסולידריות היא מקור העוצמה שלנו. יחד – ננצח, ובמקום הזה נבנה וניבנה".

הטבח בקיבוץ בארי (צילום: רויטרס)
הטבח בקיבוץ בארי (צילום: רויטרס)

ח״כ מתן כהנא מסר: ״נחשפנו היום לחלק מהזוועות שביצעו רוצחי החמאס. מי שהנחה על ביצוע המתקפה הזו זה השליט הנבחר בעזה, ואנחנו נגבה ממנו מחיר כבד. כל תשתית וכל פעיל חמאס הם מטרה לגיטימית, ולכן כל אזרח עזתי חפץ חיים כדאי שיתרחק מהם.״

ח"כ אלון שוסטר: "בסיור היום ראינו את מה שהתחולל כאן ביישובי העוטף, היה כאן טבח. כדי שדבר כזה לא יקרה הילדים שלנו והבנים שלנו יוצאים להסיר את האיום, דבר כזה לא יקרה יותר. נחסל את המפלצת שקמה על סף דלתנו״