מבצע חרבות ברזל - היום ה-15: הבוקר (שבת), בצל האזעקות, שוחח תושב אשקלון עם כתבת חדשות 12 על המתרחש בימים אלה בעיר מגוריו, על ההתמודדות עם האימה, החיים תחת האש והחשש לבריאותם הנפשית של הילדים. 

ביידן טוען: זו הסיבה שהובילה את חמאס לבצע את הטבח בדרום הארץ
חייל נהרג מירי בגבול הצפון; חיל האוויר ממשיך לתקוף ברצועה | היום ה-15

יקיר סיידה, תושב אשקלון, סיפר בראיון לחדשות 12: "התחושה לא קלה. מה-7 לחודש כולנו קמנו למציאות שהיא קשוחה מאוד. האווירה כאן קשה אבל אנחנו מתמודדים. החבר'ה לא רוצים לעזוב את הבית למרות שיש פה המון נפילות והמון מטחים מאוד כבדים".

פגיעת רקטה באשקלון, מבצע ''חרבות ברזל'' (צילום: חיים גולדברג פלאש 90)
פגיעת רקטה באשקלון, מבצע ''חרבות ברזל'' (צילום: חיים גולדברג פלאש 90)

הוא הוסיף: "הקמנו קבוצה של 'זכויות אשקלון כדין העוטף' המונה כ-10,000 תושבים, אמנם מה שאנו עוברים אולי מתגמד לעומת מה שעברו בעוטף עזה, אבל עדיין, המצב פה קשה. עד כה היו בין 200 ל-300 נפילות בתוך העיר, אווירה קשה, עסקים סגורים, כבישים ריקים. אתמול נסינו לעשות קידוש לכבוד שבת כשהמבוגרים יצאו החוצה והילדים נשארו בממ"ד, סיטואציות לא נעימות אבל לא להתבלבל, אנחנו עם חזק ואין לי ספק שננצח", אמר.

כשנשאל האם הוא ומשפחתו מצליחים לישון בלילות, סיידה השיב: "חלק כן וחלק לא. אשתי לא. מה שקורה פה בקבוצות הווצאפ השכונתיות זה טירוף, אנשים כל היום במצלמות על כל דבר הכי קטן שעובר פה. כל רכב שעובר יוצאים אנשים לבדוק, חסרה תחושת הביטחון".

רכבים בוערים לאחר פגיעת רקטה באשקלון (צילום: רויטרס)
רכבים בוערים לאחר פגיעת רקטה באשקלון (צילום: רויטרס)

למה אתם לא מרגישים מוגנים?
"בימים הראשונים למלחמה היו כמה מקרים של ניסיונות חדירה לעיר, רצינו להקפיץ כוחות אבל לא היה עם מי לדבר. את נכנסת לממ"ד, את, משפחתך והקרש שהפך להיות הפטנט של 2023 - זה עצוב. יש פחד, יש כאוס, הילדים בוכים וגם כשהם רוצים לבכות ולפרוק מבקשים מהם להיות בשקט, סיטואציות קשות מאוד שלא התמודדנו איתן עד היום". סיידה סיכם: "זו המציאות. צריך לתת לצבא לעשות את העבודה, כמה שיותר מהר. זה לא פשוט".

ראש עיריית אשקלון יצא הבוקר לזירות שספגו אמש פגיעה ישירה ושוחח עם התושבים במקום. ״מסיירים הבוקר בזירות הנפילה אמש שספגו פגיעה קשה וגרמו לנזק רב למבנים ולרכוש. נפגשנו ושוחחנו עם התושבים שבזכות ההפקדה שלהם על ההנחיות, האירועים הסתיימו ללא נפגעים בגוף. אנחנו שבים ומבקשים, לא להתקהל סביב זירות נפילה, זה מהווה הפרעה לכוחות הביטחון בשטח ובעיקר - מהווה סכנת חיים של ממש״, אמר. 

"נוסיף כי באחת הזירות שספגה פגיעה ישירה, בני המשפחה נכנסו למרחב המוגן ובכך ניצלו חייהם. בעירייה ובפיקוד העורף מחדדים את הסכנה בהגעה לזירות נפילה ובהתקהלות סביבן. בימים האחרונים כוחות הביטחון בשטח נתקלים בתושבות ותושבים סקרנים אשר מגיעים לראות את זירת הנפילה. אנחנו מדגישים, לא מגיעים לזירות נפילה - זה מסוכן ומהווה הפרעה לכוחות הפועלים בשטח. כשיש אזעקה נכנסים למרחב המוגן או הכי מוגן שיש ונשארים בו עשר דקות, לא פחות. זכרו, הנחיות פיקוד העורף מצילות חיים".