"חרבות ברזל" - היום ה-15: גורם ביטחוני אמר היום (שבת) כי נכון להיום אין משבר הומניטרי ברצועת עזה. זאת, בצל הטענות של ארגוני זכויות אדם והצלב האדום. לדברי הגורם, "אין מחסור במים, יש מספיק מזון לשבועות הקרובים. זאת לצד אספקת תרופות וציוד רפואי שמספיקים לזמן הקרוב. יש לנו צוות ייעודי שמנטר ובוחן את תמונת המצב ההומניטארית ברצועה ומקיים הערכות מצב באופן שוטף".

בהשתתפות א-סיסי, אבו מאזן ומלך ירדן: נפתחה הפסגה הערבית בקהיר 
כ-20 משאיות נכנסו לרצועה ממצרים דרך במעבר רפיח
 
עוד אמר הגורם הביטחוני כי "במהלך ביקור נשיא ארה"ב בישראל השבוע, נענתה ישראל לדרישת הנשיא ביידן שלא לסכל אספקה הומניטארית ממצרים - כל עוד מדובר במזון, מים ותרופות לאוכלוסייה אזרחית שנמצאת בדרום רצועת עזה או מתפנית לשם, וכל עוד שאספקה זו לא תגיע לחמאס. אני חוזר ומדגיש - כל אספקה אחרת, לרבות דלקים, או אספקה הומניטארית שתגיע לחמאס - תסוכל בידי ישראל, ואנו נפסיק לאפשר את הנגשת הסיוע".

על המשך הלחימה, אמר: "צה"ל ממשיך בקריאות לתושבי צפון הרצועה והעיר עזה להתפנות למרחב אל-מוואסי מדרום לנחל עזה - אליו ינותב סיוע הומניטרי בינלאומי. כ-700 אלף עזתים המתגוררים בצפון הרצועה התפנו דרומית לנחל עזה. כ-350 אלף עזתים עדיין מצויים בשטחים בצפון הרצועה, בדגש על העיר עזה. בשבועיים האחרונים אנחנו עדים למאמץ משמעותי של ארגון הטרור חמאס למנוע ולשבש את הנעת האוכלוסייה דרומה - כדי להשתמש בה כמגן אנושי לפעיליו".

"חמאס הוא ארגון טרור אכזר ובזוי שפועל בהשראת דאעש. בשבועיים האחרונים אני משוחח ונפגש עם שגרירים וגורמים בינלאומיים רבים - בהם גם גורמים ממדינות ערב - וחושף אותם דרך עדויות וויזואליות קשות לזוועות שנעשו ביום שבת, השביעי באוקטובר. כולם חושבים כמונו. מדינת ישראל קיבלה החלטה להרוס ולהשמיד את התשתיות של חמאס ברצועת עזה - מסיכול בכירים, דרך השמדת תשתיות צבאיות ועד להרס תשתיות ממשל חמאס. אנחנו לא נעצור עד שלא נשיג את יעדי המלחמה".