במעבר רפיח נכנס הבוקר (שבת) סיוע הומניטרי דרך מצרים, 20 משאיות עם תרופות, ציוד רפואי ומזון, זאת בזמן שמשפחות רבות בישראל, 210 לפחות, לא מקבלות מידע על בני משפחתם שנחטפו לרצועת עזה. במטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים התייחסו לכך ואיימו להחריף את המאבק.

בין אותן משפחות, נמצאת משפחתה של יפה אדר בת ה-85 שנחטפה לעזה ותמונות שלה הופצו כבר ביום שבת ה-7 באוקטובר בכל מקום בעולם. "הרגעים הכי כואבים מאז אותו יום שבת הארור לפני שבועיים, הם כשהמציאות מתנפצת במה שהיו עד לא מזמן החיים שלנו. אבא שלי, בכל יום שישי, היה עושה סבב טלפונים לכל המשפחה לאחל שבת שלום.כבר יום שישי שני, שהסבב הזה הוא תזכורת מחרידה למה שקרה. בקו השני, סבתא שלי כבר לא תענה", שיתפה אדווה אדר, נכדתה. 

"נרות השבת שהיא כל כך אהבה להדליק ישארו כבויים. השמחה המשפחתית שהייתה סביב השולחן התחלפה בעצב וחרדה. כבר יום שישי שני שסבתא יפה שלי חטופה בעזה. שבת שלום סבתוש, את חסרה לנו בכל נשימה". בעקבות הסיוע ההומניטרי היא אמרה בשיחה עם "מעריב":
"אני חושבת שכל עוד הסיוע אכן יגיע לאזרחים שזקוקים לו הוא חשוב אבל הוא לא יכול להיות מנותק מהצרכים ההומנטיריים של החטופים שלנו.
לא יכול להיות שהחטופים שלנו לא מקבלים טיפול רפואי לצרכים שלהם ואנחנו נאפשר סיוע הומנטרי לתושבי עזה. זה צריך ללכת יד ביד".