מלחמת חרבות ברזל: בעיריית אשקלון הודיעו הבוקר (ראשון) כי לא יפנו את תושבי העיר מחוסרי המיגון, זאת למרות הודעתם ביום חמישי על הכוונה לפנות את התושבים. הסיבה לטענת העירייה היא כי לא נותרו חדרי מלון פנויים בכל רחבי הארץ, בשל החלטת המדינה, ובעיקר משרד הביטחון ורשות החירום הלאומית, לפנות את יישובי הצפון.

איזה איום מהווים החות'ים מחוץ לתימן והאם הם יכולים לתקוף את ישראל?
אזהרת צפייה קשה: הסרטון שמתעד את הטבח ממצלמות המחבלים שלא פורסם

בעקבות ההחלטה, תושבים רבים שנותרו ללא מיגון בעיר שספגה למעלה מאלף רקטות מאז פרוץ הלחימה בשבועיים האחרונים. בין התושבים שנפגעו נמצאת ליזה ובני משפחתה. "אמא שלי במצב סיעודי ולבעלי יש תרשת נפוצה. כשהתקשרתי ללשכת ראש העיר - אמרו לי שאני בכלל לא זכאית לפינוי". היא הוסיפה: "לאמא שלי אין ממ"ד והם אמרו לי את לא מיוחדת. אמא נכה, אנשים מבוגרים, כנראה אני לא יושבת לקפה עם האנשים הנכונים".

ראש עיריית אשקלון תומר גלאם מתפרץ על סמוטריץ' בוועדת הכנסת (צילום :ערוץ הכנסת)

"פיניתי את עצמי מהעיר לתל אביב אבל אני נתונה לטוב ליבם של אחרים. אף אחד לא רואה אותנו, אף אחד לא מסתכל עלינו. אני מאוד מאוכזבת", אמרה. "זאת סכנת נפשות וזורקים אותנו. כל שלושה ימים אני מחליפה מקום. לפחות שיהיה לי יציבות של מקום, זה לא פשוט לעבור עם אמא נכה ובעל שקשה לו. אני ערה עד השעות הקטנות של הלילה כדי לראות איזה מלון יכול לקלוט אותי לעוד יומיים או שלושה וזה לא פשוט".

כמו כן, על רקע התמשכות הלחימה, ובמטרה להקל על התושבים ובעלי העסקים, הנחה ראש העיר על דחיית תשלומי הארנונה למגורים ולעסקים בגין חודשים  נובמבר-דצמבר הקרובים, ללא ריבית פיגורים. כמו כן, לא תיגבה מהעסקים אגרת פינוי אשפה. במקביל, יפעל ראש העיר לבטל לגמרי את תשלומי הארנונה לעסקים ולמגורים לחודשים אלה. אחרת, תעניק העירייה אפשרות לפריסת התשלומים לשנת 2024.

למשלמים בהוראת קבע - בימים הקרובים תישלח אליהם מסרון במסגרתו יוכלו לעדכן האם ירצו לדחות את התשלום או לשלם במועד הקבוע.  נציין כי כבר בימי הלחימה הראשונים הנחה ראש העיר שלא לגבות תשלום מההורים באשקלון בגין הסעות, צהרונים, הזנה, מעונות יום, חוגים וספורט החל מחודש אוקטובר ולמשך כל חודשי הלחימה.