לאחר מתקפת הטרור הרצחנית של מחבלי חמאס בדרום הארץ, 21 ילדים מ-13 משפחות נותרו ללא הורים, כשמרביתם התייתמו, כך על פי משרד הרווחה. עוד נמסר כי מדובר בקטינים ששני הוריהם אינם נוכחים בעקבות מתקפת הטרור - הרוגים, נעדרים או חטופים. ילד בת ארבע אף התייתמה משני הוריה, וחטופה כעת בעזה. 

חוסל בכיר נוסף בחמאס, נתניהו במסר לחיזבאללה: "אם ייכנס למלחמה - יעשה את טעות חייו"
"תתקנו, לא מבין את הדבר הזה": ניר דבורי נזף בעורכי חדשות 12

במשרד ציינו כי עו"סים של שירותי הרווחה יצרו קשר עם כל המשפחות שאצלם שוהים 20 הילדים שנמצאים בארץ ומעניקים להם ליווי וסיוע. "משרד הרווחה והמחלקות לשירותים חברתיים יצרו קשר עם כלל המשפחות שבהן שוהים הילדים וצוותים ייעודיים יעניקו להם מעטפת טיפולית הכוללת טיפול רגשי, נפשי, חומרי ומיצוי זכויות מול כל הרשויות האחרות. כמו כן, המשרד פועל להסדרה של מעמד המשפחות למשך שלושה חודשים שבמהלכם ייבחן מצב הילדים והמשפחות ומתן מענה לצרכים שיתעוררו", נמסר מטעם המשרד. 

שר הרווחה יעקב מרגי, התייחס לנושא: "העובדה שכל כך הרבה ילדים הם קורבנות של המתקפה האכזרית של החמאס הופכת את הבטן. הנחתי את גורמי המקצוע הרלוונטיים במשרד לפשט כל תהליך ולזרז את מתן המענים הן לילדים והן למשפחות האומנות אותן בעת הזאת. משרד הרווחה ערוך לתת טיפול ארוך טווח וממוקד טראומה, לכל ילד וילדה שנפגעו מהמתקפה הנפשעת הזאת ובפרט לילדים שנותרו יתומים. מדינת ישראל תהיה להם לאימא ולאבא ותדאג להם במשך כל חייהם ולא נחסוך במאמצים ובמשאבים על מנת לסייע להם להשתקם".