מנהלת "תקומה" הודיעה אתמול (שלישי) כי היא העבירה סכום של 51 מיליון שקלים למועצות האזוריות בעוטף עזה ולעיריית שדרות כמקדמות שיספקו לטענתה "מענה ראשוני ומיידי לטובת קיום מרקם החיים השוטף של תושבי האזור" לפי סכום של שני מיליון שקלים ליישוב, בעקבות מתקפת הטרור הרצחנית של ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר. אולם, כעת מסתבר כי לא כל היישובים יקבלו את המקדמות הראשוניות.

בכיר נוסף בחמאס חוסל, דיווח: קטר לוחצת לשחרר חטופים נוספים ללא תמורה
אולמרט משוכנע: "האמריקאים התרשמו מהיום הראשון שנתניהו לא כשיר" | האזינו

לפי מסמך שקיבלו ראשי הרשויות בעוטף ממנהלת "תקומה", בשלב הראשוני יקבלו את התקציב יישובים שהם במרחק של עד ארבעה ק"מ מרצועת עזה. מי שלא יכללו בתקציב הם קיבוץ רעים, המושבים מבטחים ויכיני ועוד, שגם לשם הגיעו המחבלים ובהם נרצחו תושבים.

מחבלי חמאס בכניסה לקיבוץ רעים (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
מחבלי חמאס בכניסה לקיבוץ רעים (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

"הדם על המדרכות. הבתים הרוסים. ריח מוות באוויר. אבל לא נדרש שיקום", אמר בתגובה תושב קיבוץ רעים והוסיף: "זה מעשה נבלה של ממשלה מנוכרת. מבקש את עזרתכם, לא בשביל שני מיליון שקלים אלא למען הצדק. כל אשכול גוף אחד ואולי אדרי (ראש המנהלת) יסביר למשפחות הנרצחים והחטופים, הבנות שנאנסו והופשטו ברעים, שזה לא מסתדר לו ב-4 ק"מ. הדם רותח".

יחד עם זאת, בשער הנגב יתקצבו את שאר היישובים שלא נכללים בתוכנית דרך התקציב של המועצה.

תגובת מנהלת תקומה: "כפי שצוין במכתב לראשי הרשויות, הועברה מקדמה ראשונית בלבד. אנו בקשר צמוד עם ראשי המועצות ודואגים להעביר מקדמות נוספות".