יוסף זיאדנה, בן ה-53, בניו בילאל (18) וחאמזה (23) ובתו עיישה (17), שעבדו ברפת בקיבוץ חולית נחטפו לעזה. "הם יצאו לעבוד ב-2 בלילה, זו השעה שמתחילות החליבות, כשהתחילו הרקטות והאזעקות הם נכנסו לממ"ד, הם רגילים לזה", סיפר בן משפחתם. "הם לא ידעו שחדרו מחבלים. בשעה 7:13 דקות הטלפון של יוסף כבר היה מנותק".

דיווח: ישראל תקפה את שדה התעופה בעיר חלב שבסוריה; הירי לכרמל - משטח עזה

שני האחים הוגדרו באופן רשמי כחטופים בעוד שיוסף וביתו עדיין נעדרים. "כבר 18 יום ועדיין אין חדש. כולנו תקווה שיתייחסו כמו שצריך לשבויים. שלחנו לצלב האדום רשימת תרופות שיוסף צריך לקבל, הוא חולה סכרת. אנחנו מבקשים מכל העולם והמדינות הערביות שיתערבו בנושא וידאגו שהחטופים שלנו יחזרו בשלום ובמהרה הביתה. אנחנו יודעים דבר אחד - הילדים שלנו לא חיילים, עובדים. פועלים. הלכו להתפרנס. אנחנו מבקשים מהצד השני שישחרר אותם למשפחות שלהם".

בן משפחה נוסף ממשפחת זיאדנה נחטף יחד עם ילדיו הקטנים, אך בדרך לעזה עזבו אותם. "הילדה הגדולה בת 15 והקטן בן 4", שיתפו. "בשעות הערב של אותו יום חילצנו אותם. הם בטראומה לכל החיים, ראו גופות, איימו עליהם בנשק. כשחזר הוא סיפר שהבוזזים שנכנסו אחרי המחבלים גנבו את הארנק שלו עם 500 שקל והכריחו אותו להניע את הרכב שלו וגנבו אותו".