רז שפירא, אחות בבית החולים סורוקה, הושעתה מתפקידה בבית החולים לאחר שפרסמה פוסטים ברשתות החברתיות, בהם קראה לדווח על אנשי צוות רפואי בארץ שמביעים שמחה על הטבח. בסדרת סטוריז שהגיעו לידי "מעריב", היא כתבה: "חייבים לטפל בתומכי הטרור כאן, אחרת לא עשינו כלום", בסטורי אחר, כתבה: "זה הזמן להעביר שמות, נגמר הסיפור. כל מי שמפרסם תמיכה בשואה שאנחנו עוברים - לשלוח לי את החשבון שלו, אני על זה".

לאחר סערת האחות שהושעתה: ארגון "למענכם" במסר תקיף לבי"ח סורוקה

בסטורי נוסף פרסמה: "פרויקט ניקוי אורוות: כמות ההודעות שקיבלתי בימים האחרונים הבהירה לי כמה חמור המצב בבית! אחרי שנסיים לטפל בהם שם נהיה חייבים לטפל בתומכי הטרור כאן! אחרת לא עשינו כלום. כל השמות שהעברתם לי בטיפול". בעקבות דבריה, שפירא הושעתה מתפקידה במיידי.

צילום מסך מתוך האינסטגרם של האחות בבית חולים סורוקה (צילום: צילום מסך מתוך אינסטגרם)
צילום מסך מתוך האינסטגרם של האחות בבית חולים סורוקה (צילום: צילום מסך מתוך אינסטגרם)

ל"מעריב" נודע כי בתחילת המלחמה ראתה האחות פוסט ישן של חברתה לעבודה, רופאה ערביה, שבו לכאורה נכתב ש"לא יהיו הרבה זמן ללא האדמות שלהם", אך מדובר בפוסט ישן ועל כך התפתח ויכוח ביניהן. הפוסט התפרסם גם ברשתות החברתיות של תושבי באר שבע.

ח"כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית) התייחס לכך גם הוא: "לא נקבל מצב ובו תושעה האחות מתפקידה. כולנו איתך רז יקרה. גאה בך. אעדכן לכשיהיו בשורות, עם ישראל חי". 

צילום מסך מהאינסטגרם של האחות בבית חולים סורוקה (צילום: צילום מסך מתוך אינסטגרם)
צילום מסך מהאינסטגרם של האחות בבית חולים סורוקה (צילום: צילום מסך מתוך אינסטגרם)

מבית החולים סורוקה נמסר: "הנהלת המרכז הרפואי סורוקה פועלת ללא פשרות ומוקיעה כל ביטוי של תמיכה בחמאס או של הסתה, וכל תלונה בנושא זה מטופלת במלוא החומרה. לצד זאת, לא נקבל ביטויים מאיימים הפוגעים בציבור עובדים תוך הטחת השמצות לא מבוססות הפוגעות בתחושת הביטחון שלהם במקום העבודה. האחות שהפיצה מידע שגוי נתבקשה למסור להנהלת בית החולים מידע שמצוי לטענתה בידיה לגבי עובדים תומכי חמאס – ועד עצם היום הזה לא הועבר על ידה שום מידע".

עוד הוסיפו: "אנו דוחים בתוקף את הטענות ואת האמירה הבוטה כי הובאו בפני הנהלת בית החולים התבטאויות ואמירות על תמיכה בחמאס אשר 'לא טופלו'! במקום לפנות להנהלת המרכז הרפואי בתלונות קונקרטיות, ממשיכה האחות לפרסם ברשתות החברתיות הודעות הפוגעות בציבור עובדים מסור ומבטיחה לבוא איתם חשבון אישית. אין מקום ל'משפטי שדה' ברשתות החברתיות ולא נאפשר את הדבר במסגרת המרכז הרפואי".