ראש רשות החירום הלאומית (רח"ל) תא"ל במיל' יורם לרדו, אמר היום (חמישי) בתדרוך כי מאז תחילת המלחמה פונו כ-125 אלף מתושבי הצפון והדרום לבתי מלון וחדרי הארחה במימון במדינה, והדגיש כי הרשות ממליצה כי המפונים ישהו שם עד לסוף השנה. 

נס בפ"ת: האם והבת יצאו מהדירה, הטיל חדר מהגג לחדר וגרם לשריפה | צפו
שניות לפני פגיעת הרקטה בבניין בראשל"צ: המשפחה יצאה מהדלת | צפו

בפתח דבריו סיכם לרדו את הפעולות שנעשו מאז תחילת המלחמה: "החל מה-7 באוקטובר התחלנו להפעיל את תכניות הפינוי שהתכלית שלהן היא לפנות אזרחים ממרחבים שבהם יש אילוץ צבאי או אילוץ ביטחוני", אמר. "ראשונים שפונו הם יישובי עוטף עזה 0-4 ק"מ בתהליך מבצעי ע"י חטיבת חילוץ והצלה מאזור לחימה שהוא, הוציאו אותם משם ושמו בבתי מלון. פינוי זה התבצע באילוץ מבצעי מיידי".

"שבוע אחר כך התחלנו בפעולות פינוי נוספות, באילוץ ביטחוני, ביישובים של 4-7 ק"מ והיישוב שדרות היו הבאים בתור שפונו ונקלטו בבתי הארחה ברחבי הארץ", הוסיף. השלב השני של הפינויים גם הם מאילוץ מבצעי צבאי והם יישובי 0-2 ק"מ בצפון, העיר קריית שמונה ועוד 14 יישובים נוספים בצפון. כל היישובים האלה נכללים תחת התכניות המדינתיות וסך התושבים שפונו הוא כ-125 אלף תושבים הנמצאים בבתי מלון וחדרי הארחה במימון המדינה, אנחנו המלצנו שהם יהיו שם עד סוף השנה". 

"המפונים נמצאים כרגע בבתי הארחה ואנו ממליצים שיישארו שם עד סוף השנה ואנו נפעל לקדם החלטת ממשלה ואת המשאבים הנדרשים", אמר. "במקביל נוצר מנגנון שנותן לפרט המהווה חלק מהיישובים הזכאים לפינוי את האפשרות לבחור לשכור לעצמו דיור חליפי. נקבע מנגנון שיפוי לאוכלוסייה הזכאית ומאפשר לזכאים לבחור בין ללכת למלון אותו המדינה ייעדה לו או לבחור בעצמו ללכת לפתרון שהכי מתאים לו כגון: יחידת דיור, בני משפחה, AIR BNB, או כל פתרון שמתאים לו". 

בהמשך דבריו הוסיף: "בעקבות פניה של ראש העיר אשקלון, החליטה הממשלה לאפשר לו להוציא לריענון כ-70 אלף מתושביו חסרי המיגון, חסרי מקלט ציבורי, חסרי עורף משפחתי ואוכלוסיות רווחה שונות. הדבר הזה מנוהל באופן ישיר מול מנכ"ל משרד התיירות ומול העירייה. בשלב זה הוצאו מהעיר אוכלוסיות חסרות עורף משפחתי ואוכלוסיות רווחה שונות. משרד התיירות אחראי על הצטברות החדרים וככל שיתפנו עוד חדרים, תושבי אשקלון הזכאים יבחרו את השיטה המתאימה להם - פינוי למלון או שיפוי ומציאת פתרון דיור באופן עצמאי".