נוכח הרחבת הפעולה הקרקעית של הצבא ברצועה, במטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים דרשו הבוקר (שבת) מראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט וחברי קבינט המלחמה, להיפגש איתם באופן מיידי.

בצה"ל העלו הילוך במהלך הלילה: "אש שלא נראתה כמותה"; צפו בתיעוד
צה"ל ושב"כ: חיסלנו את ראש המערך האווירי של ארגון הטרור חמאס

עוד מסרו: "המשפחות עברו לילה בחרדה גדולה. הלילה הזה היה הנורא מכל הלילות. זה היה לילה לבן וארוך, על רקע הפעולה הגדולה של צה״ל ברצועה, ואי וודאות מוחלטת לגבי גורלם של החטופים שמוחזקים שם ונתונים גם הם להפצצות הכבדות".

"חרדה, תסכול, ובעיקר כעס עצום על כך שאף אחד מקבינט המלחמה לא טרח להיפגש עם משפחות החטופים כדי להסביר להן דבר אחד — האם הפעולה הקרקעית מסכנת את שלומם של 229 החטופים בעזה". 

"משפחות חרדות לגורל יקיריהם ומחכות להסבר. כל דקה שעוברת מרגישה כמו נצח. אנחנו דורשים משר הביטחון יואב גלנט וחברי קבינט המלחמה — להיפגש איתנו עוד הבוקר!״

בתוך כך, המשפחות מתכוונות להתכנס החל מהשעה 11:00 ברחבת המוזיאון בת״א (כיכר החטופים והנעדרים) ובמידה ולא תתקיים פגישה הם מתכננים לצאת למחאה החל מהערב.

כאמור, בנוסף למתקפות מהאוויר, כוחות יבשה הרחיבו הלילה (שישי-שבת) את הפעילות הקרקעית ובתקשורת הערבית דווח על הרוגים בצד העזתי בחילופי אש עם טנקים שנכנסו לרצועה. זוהי אומנם הרחבת פעולה משמעותית של כוחות היבשה, אבל במושגים צבאיים עדיין מדובר בשלב מוקדם ומוגבל בהיקפיו.