עוד ועוד יוזמות של חברות ומוסדות ממגוון תחומים - מחינוך ועד הייטק - שאינם קשורים למלחמה, ושבוחרים בימים האלה להתגייס ולקחת חלק פעיל על מנת לשפר את מוכנות העורף ולסייע לתושבים שנקלעו לחזית הקרבות.

כך לדוגמה אתר חיפוש המשרות הישראלי דרושים IL מתגייס למאמץ המלחמתי, ופתח מדור ייעודי למציאת עובדים ומתנדבים עבור מעסיקים במשרות חיוניות בשוק ועמותות ללא מטרות רווח, אשר נפגעו כתוצאה מהמלחמה והמחסור החמור בכוח האדם בשוק. באמצעות המנגנון החינמי והטכנולוגי שאותו פיתחה והעלתה בשעות האחרונות, מקווה הנהלת דרושים ויד2 לאפשר תפקוד תקין של מקומות העבודה החיוניים שהוגדרו על ידי משרד העבודה ושל עמותות רשומות. בין אם מדובר במרכולים, עבודות אבטחה ושמירה, ניקיון או קיום תקין של עמותות אשר צריכות מתנדבים רבים יותר עקב המצב, או מחליפים של מתנדבים שנקראו לשירות מילואים - כל אלו יכולים להציג את המשרות במדור החדש. לפרסום המשרות באתר ניתן לפנות למספר 0732922222.

חברת SecureNet מקבוצת AMAN נרתמת למאמץ המלחמתי ומנגישה את המערכות שלה להעברת קבצי דימות שבנתה לכל שירותי הבריאות כמו קופות חולים, בתי חולים ומוקדי חירום בפריסה ארצית: החברה תחבר באופן מיידי את מוסדות שירותי הבריאות שקולטים פצועים להמשך טיפול, וכבר כעת אחד מהמוסדות הבריאותיים המובילים בישראל החל את שימושו במערכת להגברת מהירות הטיפול. המערכת המאובטחת מסייעת בין היתר להעברת מידע רלוונטי אודות הפצועים באופן מאובטח ומהיר.

המכללה האקדמית גורדון לחינוך בחיפה מציעה לסטודנטים שפונו מהנגב המערבי לינה במעונות המכללה, כאשר בשלב זה מוצעות מספר מיטות פנויות ברחוב הנמל בחיפה. למעוניינים ניתן לפנות למייל [email protected].

נוסף לכך תתרום המכללה לחיילי צה״ל פרטי לבוש חיוניים, בהם מאות זוגות גרביים, חולצות, מגבות ופרטי הלבשה תחתונה. בנוסף נרכשו מזרנים שעתידים להיתרם לחיילים בגזרת הצפון וכן רחפן לחטיבת הצנחנים. בסך הכל תורמת המכללה מאות פריטים בכל שבוע למספר רחב של בסיסים בכל חלקי הארץ. המכללה גייסה תרומות לרכישת וסטים קרמיים, ומחפשת מפעל שממנו תוכל לרכוש את הציוד עבור תרומה ללוחמים בחזית. לפניות ניתן להתקשר למספר 04-8590123.

הנהלת האקדמית גורדון לחינוך אישרה גם הקמת קרן מלגות ייחודית עבור סטודנטים אשר לומדים במכללה וגויסו למילואים.