כמו כל ילד בעולם, גם ליה בת ה- 10, נועה ואיתן בני ה- 8,  אליה ויהב בני ה-  7, מנתיבות ואשקלון ואיתם אלפי ילדים מערים וישובים נוספים, רצו לחגוג את יום ההולדת שלהם עם המשפחה והחברים, לשיר שירים, לקבל מתנות, בלונים ועוגת יומהולדת. 

אבל השבת של ה- 7 באוקטובר, גדעה באחת את החלום. מאז היום הראשון למלחמה, העולם שלהם השתנה. הם בנדודים. נמלטים מהתופת, על מזוודות, משאירים את הכל מאחור, ויחד עם ההורים והאחים שלהם הם נעים מעיר לעיר, נכנסים ויוצאים מבתים של חברים לבתים של משפחה, מבית מלון לדירת AirBNB ...כמה זמן? אף אחד עדיין לא יודע... 

"מלאכי יום הולדת" – היא יוזמה שעמותת "בקהילה" שהוקמה לפני 21 שנה, ע"י היזם והמשקיע אראל מרגלית, מובילה כבר כמה שנים מתוך ידיעה שבישראל ילדים רבים לא זוכים לחגוג את יום הולדתם, בגלל מצוקה משפחתית וסיבות אחרות. כחלק מהיוזמה המרגשת הזו מתנדבי שנת השירות של בקהילה מגיעים לילדים בכל הארץ והופכים את היום החשוב של השנה לחגיגה מרגשת. 

וכשילדי המפונים מהדרום והצפון, ילדי אוקטובר, כבר היו בטוחים שהשנה ידלגו להם על מסיבת יוהולדת שכל כך חיכו לה, המלאכים של בקהילה – הפתיעו אותם – ובענק! עם קוסמים, ויונים, ומתנות, ושירים, ונגני דרבוקות וכינורות, בלונים, המון חיוכים וחיבוקים ועוגת יומהולדת אחת. 

הם הגיעו לפגוש אותם במדשאות של כפר המפונים בגבעת חביבה ובמרכז של מרגלית סטאראטפ סיטי JVP בירושלים, יחד עם המשפחות והחברים, מרוגשים בעצמם לא פחות מהילדים, עם חום ואהבה של אחים גדולים.

אראל מרגלית, מייסד ויו"ר JVP, מרגלית סטאראטפ סיטי ובקהילה: "עשרות אלפי ילדים הוצאו מבתיהם, הם חיים באי ודאות ולא יודעים מה יקרה איתם מחר. אם אנחנו יכולים להעניק להם כמה רגעים של  נחת ושמחה ולעטוף אותם בחום ואהבה, זה מעט שאנחנו יכולים לעשות עבורם ועבור הוריהם שעסוקים מאז היום הראשון למלחמה  בהשרדות יומיומית. מגיע לכל ילדי  בישראל לחגוג יומהולדת, וכשזה מגיע לילדים שנותקו באחת מהסביבה הטבעית שלהם, זה צו השעה".

ארגון "בקהילה" הוקם ע"י אראל מרגלית לפני 22 שנים ומאז הצליח לשנות מציאות של למעלה מ-55,000 ילדים ובני נוער בישראל, יהודים וערבים, מהפריפריה החברתית והגאוגרפית. לצד פעילות במרכזי למידה, חונכויות, קבוצות מנהיגות, ומפגשי דו קיום – בקהילה מובילה גם תוכניות ייחודיות בתחום חדשנות ויזמות.  

אלינוער לויתן, מנכ"לית בקהילה: "יום ההולדת הוא האירוע המשמעותי ביותר בחייו של כל ילד. למסיבת יום הולדת יש ערך חינוכי והתפתחותי רב, לכל ילד, ועל אחת כמה וכמה לילדים משכבות מצוקה. בסיס היוזמה היא לאפשר לכל ילד בישראל לחגוג יומהולדת".