במלאת 30 יום לטבח הנורא ב 7 באוקטובר, היום ייערך בשעה 19:00 ברחבת המוסדות הלאומיים בירושלים טקס זיכרון עולמי ראשון לזכר הנרצחים והנופלים, שאליו יצטרפו אנשי הקהילות היהודיות מעשרות מוקדים בעולם.
 
הטקס יועבר בשידור חי ברשתות החברתיות בארץ וברחבי העולם ויצטרפו אליו אנשי הקהילות היהודיות שיעלו במסכים מעשרות מוקדים שונים בעולם. בשיאו של הטקס ידליקו כל המשתתפים בישראל וברחבי העולם נרות זיכרון לזכרם של הנופלים והנרצחים.


 
באירוע יישא דברים דורון ליבשטיין אשר שכל את אחיו אופיר ליבשטיין ז״ל, ראש המועצה האזורית שער הנגב, שנרצח כשהגן על תושבי כפר עזה ואת אחיינו ניצן ליבשטיין ז״ל, בנו של אופיר.
 
בנוסף תשתתף באירוע להקה של ילדי עולים מאתיופיה ממרכז הקליטה של הסוכנות היהודית "איבים" סמוך לשדרות, שתושביו היו נצורים בשבעה באוקטובר יחד שאר תושבי העוטף. להקת ילדי מרכז הקליטה שינתה את שמה ל״להקת לב אופיר איבים״ על שם ראש מועצת שער הנגב האהוב, שפעל רבות למען העולים.
 
ראשי המוסדות הלאומיים יישאו דברים לזכר הנופלים והנרצחים ויניחו זר יחד עם נציגים של המשפחות השכולות:
יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל יניח זר יחד עם שני אחייניו, שאביהם אסף שלזינגר ז״ל, איש צוותי הרפואה נרצח בטבח הנורא ב 7 באוקטובר.
יו"ר הסוכנות היהודית האלוף במיל. דורון אלמוג יניח זר עם הוריה של גילי אדר ז"ל, שליחת הסוכנות היהודית למחנות הקיץ, שהדריכה עד מותה את גרעין צבר לחיילים בודדים מהתפוצות. גילי נרצחה במסיבת הטבע ברעים והיא בת 24.
יו"ר קרן קימת לישראל יפעת עובדיה לוסקי תניח זר עם אמא של סרן עדן נימני ז״ל, מפקדת צוות "רוכב שמיים" שנפלה בחרוף נפש בקרב במוצב "נחל עוז". אליהן יצטרף סגן יו"ר דירקטוריון קק"ל רוברט טיבייב, תושב אופקים ששרד את ליל הזוועות ב 7 באוקטובר ויחד עם אנשי זק״א לקח חלק בפינוי גופות חבריו. 
יו״ר קרן היסוד סאם גרונדוורג יניח זר עם שליח קרן היסוד
סבו של עמרי בלקין ז״ל, רס״ל במילואים, ששירת בלוט״ר ונפל בקרבות העזים בקיבוץ בארי. בן 25 היה בנופלו. ועם אחיו של סמל נתנאל יאנג ז״ל, חייל בודד מאנגליה, לוחם בגדוד 13 שבחטיבת גולני. נתנאל נפל בקרבות ביישובי עוטף עזה. בן 20 היה בנופלו.